Side 1 av 3
Celica 2003 TSport: Problemer med å gire fra 2. - 3.
Legg innLagt inn:07 jul 2004 23:32
av rbvik
Jeg har en 2003 Celica TSport gått 18000 km. Helt siden jeg hentet bilen hos Hegre Auto i Sandnes har jeg hatt problemer med å gire fra 2. til 3. Det føles som om jeg får et slag (metallaktig) i girspaken like før giren går inn i 3.
Giren "stanger" liksom mot et eller annet før den går inn i 3. Hegre skiftet først ut 2, 3 & 4 gir, deretter hele girkassen, så skiftet de olje før de tilslutt skiftet ut alle gir overføringswaierene. Tiltross for dette er har jeg ikke blitt kvitt problemene. Hvorfor jeg fremdeles har de samme problemene overgår min villeste fantasi. Iflg. Toyota er dette helt normalt og de akter således ikke å gjøre mer med saken.
Er det andre der ute som har erfart de samme problemene så hadde det vært hyggelig med en tilbakemelding
Legg innLagt inn:07 jul 2004 23:44
av memo
jeg har nøyaktig samme problemet, fra 2 til 3 gir, men på en celica 1990 modell...
folka her sier det er overføringen.. ikke veit jeg...
har ikke blitt værre ihvertfall
Legg innLagt inn:08 jul 2004 00:06
av rbvik
Takk for rask tilbakemelding. Ganske pussig egentlig for Toyota hevder nemlig at de ALDRI har registrert denne typen problemer med Celicaen eller andre Toyotaer for den saks skyld.
Legg innLagt inn:08 jul 2004 00:37
av chris
Det er ikke vanlig, det er jo helt ny bil. Er bare å forlange at de fikser det på garantien
Legg innLagt inn:08 jul 2004 00:49
av rbvik
Ja, jeg har kommet til det punkt at jeg har bedt Toyota om 1) omlevering m.a.o ny bil eller 2) heving av kjøpet. Toyota mener imidlertid at de har gjort mer enn nok og anser seg for å være ferdig med saken. Trist men sant.
Legg innLagt inn:08 jul 2004 08:34
av @lpher
Dette hørtes merkelig ut... Du kunne jo ta saken videre med Toyota Norge også da...
@lpher
Legg innLagt inn:08 jul 2004 10:34
av chris
Er litt rart.. Toyota bruker jo ikke å være de som "anser seg som ferdig" osv..
Legg innLagt inn:08 jul 2004 13:55
av rbvik
Trist men sant. Har nok mistet et par illusjoner når det gjelder Toyota etter denne opplevelsen. Det er nemlig Toyota Norge som nekter å gjøre mer. De mener nok at de i utgangspunktet har gjort mer enn nok all den tid det per definisjon ikke er feil med Toyota modeller
Legg innLagt inn:08 jul 2004 15:14
av Goose
Hei.
Det er vist en liten svaghet på clurtsjen på Celica T23.
Clurtsjen trenger ikke å være slit, men bytting hjelper.
Du kan klage til toyotaog agumentere at den er umulig å bytte fra 2. til 3. og det skal dem fikse...
Legg innLagt inn:14 jul 2004 16:10
av Oas
det sakl være et lite stang mellom alle girene og man merker det mest fra 2 til 3 det er ikek noe fucked med det tror jeg har kjørt 3 2000 -> celicaer og alle har vert sånn
Legg innLagt inn:14 jul 2004 17:18
av rbvik
Interessant, jeg hadde en 2000 modell i 3 år, kjøpt ny. Denne hadde jeg overhodet ingen problemer med. Skikkelig japansk kasse, tett og prikkfri giring mellom alle girene. Da jeg overtok den nye TSporten i fjor (2003 modell) fikk jeg de nevnte problemene. Den store opplevelsen med denne versjonen forsvant liksom med gir problemene, selvom det er ganske rått å passere 6300 RPM og bilen bare fortsetter
Girkase
Legg innLagt inn:20 jul 2004 18:48
av Soppen
Heisann jobber som mekaniker på toyota. Kan ikke si at jeg har hørt om lignende feil på denne bilen. Men hvis bilen er en 2003 mod og har gått 18000km er det bare å kjøre på med garanti. Ta kontakt med Toyota drammen. Skriv et brev. Dette kan du ikke akseptere. Jeg har kjørt mange av disse og ingen av de er vankelige å få i gir. Tips. Vet det er verksted som har reparert men sjekk at de har brukt riktig olje. Det skal være en gl4 olje fra mobil 1 på denne kassa. Kan godt hende de har fylt feil. Ved feil olje vil bilen være vanskelig å gire fordi synkronisering i kassa ikke flyter/ fungerer sånn som den skal. Er bare å sette seg ned og skrive et brev. Lykke til.
Legg innLagt inn:22 jul 2004 02:16
av Oas
omg dobble post **deleted**

Legg innLagt inn:22 jul 2004 02:16
av Oas
så betyr det at begge bilene jeg har eid er litt ødlagt ??? den grinder liksom litt akurrat i det jeg sakl sett den i gir men det er ikke vansli det er bare et litte nøkk i inngangen til gire.
og
hvor gamel må man vere for å prøve kjøre en t-sport jeg tenkte kanskje kjøpe en neste sommer men jeg er bare 18 år jeg fikk så vitt prøve kjøre hyundai coupe 1,6 liter som så vitt gikk fram over da jeg lette etter bil så det ble heller celica gt men sikler litt på en t-sport
Legg innLagt inn:22 jul 2004 10:25
av Speeder
Oas skrev:
hvor gamel må man vere for å prøve kjøre en t-sport jeg tenkte kanskje kjøpe en neste sommer men jeg er bare 18 år jeg fikk så vitt prøve kjøre hyundai coupe 1,6 liter som så vitt gikk fram over da jeg lette etter bil så det ble heller celica gt men sikler litt på en t-sport
Jeg var innom to forskjellige forhandlere når jeg tittet på bil. Da var det ingen problem å prøvekjøre bil, dette var dog bare 1.8l mk6. Men kunne ta de på så lang runde jeg ville. Det bør ikke være noe problem å prøvekjøre bil, i allefall hvis de ser du kjører ny celica fra før. Da bør de skjønne att du mener allvor.