Da var det jammen min tur til å ha elektriske problemer, og det er som følger:
Kjørte opp fra downtown i regnet i stad, gira fra 4 til 3 gir, da motoren umiddelbart fusket/jukket (som på 1'gir på kald motor = utrolig følsom/jukkete på gassen). Trudde det var noe bensinrusk, før motorresponsen ble strupet helt ned på noen få rpm's. La den i første med litt gass og kom meg inn på en busslomme der jeg merket varsellampen.
Ble tauet hjem, og prøvde senere å kjøre inn i garasjen; startet fint, ingen varsel, satte i gir og begynte å rulle, da den døde momentant. Prøvde å starte igjen, men da ville den ikke!
Fikk den inn i garasjen, og begynte å undersøke ledninger med far, startet motor, som nå gikk fint noen minutter på trass av å nappe litt i ledninger her og der..
Går over ledninger i motorrommet (og sikringer generelt) så det skriker etter, funnet en kabel som isoleringen er slitt av. Kabelen ender i en ubrukt kobling (AC-greier?) ved vannpumpe/motorrom-vifte (nedre til høyre i motorrommet). Med motor gående kan jeg ikke provosere frem noen stopp ved å jorde denne kabelen, og regner med det at dette ikke er synderen.
ALLE tips mottas med stor takknemlighet, allerede lest igjennom en veeldig lik tråd her på forumet fra 2010, men trenger fortsatt hjelp!
Kjørte opp fra downtown i regnet i stad, gira fra 4 til 3 gir, da motoren umiddelbart fusket/jukket (som på 1'gir på kald motor = utrolig følsom/jukkete på gassen). Trudde det var noe bensinrusk, før motorresponsen ble strupet helt ned på noen få rpm's. La den i første med litt gass og kom meg inn på en busslomme der jeg merket varsellampen.

Ble tauet hjem, og prøvde senere å kjøre inn i garasjen; startet fint, ingen varsel, satte i gir og begynte å rulle, da den døde momentant. Prøvde å starte igjen, men da ville den ikke!
Fikk den inn i garasjen, og begynte å undersøke ledninger med far, startet motor, som nå gikk fint noen minutter på trass av å nappe litt i ledninger her og der..
Går over ledninger i motorrommet (og sikringer generelt) så det skriker etter, funnet en kabel som isoleringen er slitt av. Kabelen ender i en ubrukt kobling (AC-greier?) ved vannpumpe/motorrom-vifte (nedre til høyre i motorrommet). Med motor gående kan jeg ikke provosere frem noen stopp ved å jorde denne kabelen, og regner med det at dette ikke er synderen.
ALLE tips mottas med stor takknemlighet, allerede lest igjennom en veeldig lik tråd her på forumet fra 2010, men trenger fortsatt hjelp!
Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and beat you with experience.
- 1992 Toyota MR2 GTI (Prosjektbil)
- 1996 Toyota Starlet SLI (Damemagneten)
- 1992 Toyota MR2 GTI (Prosjektbil)
- 1996 Toyota Starlet SLI (Damemagneten)