Nå er det ikke mye igjen før motor er ute. Har fått koblet ut drivakslingene på hver side, ledningsnettet som går inni bil på passasjersiden, servo, speedovaier, spjeldhus, motorforing senter og andre små ting som vakuumslanger, braketter og noen sensorer. Ser ikke noe mer som går inni torpedoveggen som er festet til motor eller girkasse, så det er jo et godt tegn. Neste steg blir vel å koble fra mellomakslingen og ta ut underrammene som er på kryss og tvers under motor. Neste oppdatering blir vel når motor er ute.
Har også funnet ut jeg skal lage eksosmanifold selv og sette på nye flenser på downpipe. Handler deler fra
http://shop.klracing.se/ Her selger di alt av flenser og grenrørsrør. Burde bli bedre enn 304 grenrørene fra kina som ligger på Ebay! Skal ta bilder under prossessen, men først må jeg få tak i deler.
Når motoren er ute, så skal jeg plukke ren blokka, ut med stempler, råder, veiv osv. Deretter skal jeg ta det med til EBB i Stavanger å plane toppen, borre sylinderveggene til 86.5mm, polering av veiva, vektjustering av stempler og råder. Deretter balansering av veiv, svingingsdemper, sliping av ventiler og bytte av tetninger.
Mulig at jeg skal ta en overhaling av toppen også, men vi får se. Det blir også pulverlakking av ventiltoppen i rødt med kvit toyota skrift.
Sikkert mer som ikke jeg kommer på i farta, men etter alt dette, så burde det bli en trofast motor! Mulig at jeg kommer til å gå litt høyere enn 350-400hp.. Blir kanskje 400 på hjula, men vi får se, hehe.
Har også bestilt oil catch can og turbobleie.