TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mathias sin AW11 3S-GTE

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #420452  av Mathias AW11

Har akkurat kjøpt et halvferdig prosjekt. Bilen er kjørbar og motorkonvertering er ferdig.
Gamle eier har desverre prøvd å "style" bilen , med mindre hell.
Skal rette opp i utseendet og lakke bilen hvit pearl.

Hva synes dere om utseendet ?

Bilde

Bilde

Bilde
 #420455  av McLarren

Må si meg enig med Audun, dette må være den styggeste MR2'n generelt jeg har sett...

Men, tøft med Mk2 Turbomotor da. :)
 #420456  av ArildM

Utseendet er vel mindre heldig, men jeg regner med du gjorde et godt kjøp. AW11 med 3SGTE er jo vilt, så utseendet skal jo ikke være det verste å rette opp igjen?
Bare å kakke av alt spaklet og fangerene og få den tilbake til mer eller mindre original stand. Neppe noe stort problem sånn sett :)
Blir spennende å følge med videre :)

Får du skilter på den igjen eller blir det banebil? :)
 #420457  av Mathias AW11

Bilen forblir skiltet til Statens Romvesen tar dem i kontroll
All glassfiber skal sparkes bort og montere originale fangere og lykter.
Trenger å få tak i en delebil eller frontfanger, bakfanger ,sideskjørt , hovedlykter med all mekanisme , og baklykter.
Delebil er vel det enkleste :P Noen som har ? kan være ihjelrustet betyr ingenting :)

Har den vært annonsert ? hva var den priset til ?
 #420462  av ArildM

Ihjelrustede Mr2er finnes det vel nok av :) Om ikke det er noe i Norge så garantert noen som hugges i England :) Ligger mye linker i nyttig for meldemmer (som åpnes når du har 10 poster) :)
 #420467  av ArildM

Tror forresten den lå annonsert fra alt til 25 - 50k :)
Fungerer motoren fint eller? Du må få ryddet opp og shinet opp både motorrommet og bilen så blir dette en grom sak :D
Genialt at du har skilter, enn så lenge :wink:
 #420471  av Mr2mr2

ser ut som forrige eier har brukt mye tid på å få til å lage den slik også.

Men bilen har no potensiale :D

OG, må være rått med mk2 motor i den 8)

lykke til med prosjektet :wink:
 #420472  av Mathias AW11

Motor og drivverk funker veldig godt , kjørte en lang tur i dag (10 mil) og skal på 30 mils tur i morgen.

Understellet er ikke så bra , sporer veldig og bilen vrir seg mot venstre ved pådrag.
Støtdemperene foran er dårlig vet jeg. har ikke sett på foringer enda.

Blir bestillt poly til alt nå og coilovers. og kjøpte 17" i dag. men må se om de går på. Noen som har prøvd?

Betalte ikke i nærheten av 20K for den :P
 #420477  av Drafter

Personlig synes jeg det ser helt jævelig ut.
Det sier vel litt om han som solgte den og eller?

Men fint å se at du prøver å redde bilen da, og ikke bare skrote den. (noe jeg hadde gjort)

Lykke til og takk for meg!
 #420482  av 3rlend

[quote="Drafter"]Personlig synes jeg det ser helt jævelig ut.
/quote]

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
 #420483  av ArildM

17" går, men det vil spore mye og være litt i største laget for AW11.
Anbefaler 15 eller 16". Spørs nok ikke om den motoren gjør at chassie vrir seg, det vrir i alle fall SW20 chassiet litt :wink:
 #420484  av ArildM

Du fikk da en billig bil, ikke verre enn at du kan dra med deg motoren og drivverket over til en annen bil siden du fikk det såpass rimelig. Coilovers og nye foringer gjør non susen. Jeg ville ha fått den til å se mest mulig stock ut men med kraftig senk og noen feite 15" felger :)
 #420487  av MR2i

Mathias AW11 skrev:Motor og drivverk funker veldig godt , kjørte en lang tur i dag (10 mil) og skal på 30 mils tur i morgen.

Understellet er ikke så bra , sporer veldig og bilen vrir seg mot venstre ved pådrag.
Støtdemperene foran er dårlig vet jeg. har ikke sett på foringer enda.

Blir bestillt poly til alt nå og coilovers. og kjøpte 17" i dag. men må se om de går på. Noen som har prøvd?

Betalte ikke i nærheten av 20K for den :P
Jeg har 17" på både sommerhjul og gateslickshjul.
Er nok dessverre ikke å anbefale.
Hverken for dagligdags bruk eller trackdaybruk. Jeg kommer til å bytte til 16" etterhvert.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9