TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• klappring i understell etter senking (passat stv) hjelp!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #420638  av EXS

har en 2001 passat v6 4motion stv som jeg nylig senket 40/35 mm og etter det så har det kommet en fryktelig klappring i understellet (var helt fin før senk) noen som har opplevd noe lignende eller har noen tips til hva det kan være eller hva jeg kan sjekke?

Bilde
 #420641  av sindrejl

Du har kanskje senket for mye? Billige coilovers kan kun justere fjører, og når man da senker for mye, så blir fjærene for løse og står ikke i konstant spenn mot bilen. Vil da føre til en vill klapring.

Kan det ligge noe i dette?
 #420645  av EXS

sindrejl skrev:Du har kanskje senket for mye? Billige coilovers kan kun justere fjører, og når man da senker for mye, så blir fjærene for løse og står ikke i konstant spenn mot bilen. Vil da føre til en vill klapring.

dette er rene tuv godkjente senkefjører fra norskblidelersenter.no som står på orginale dempere, kjøpt spesifikt til denne modellen , ingen ting er justerbart ;)
 #420708  av sindrejl

EXS skrev:
sindrejl skrev:Du har kanskje senket for mye? Billige coilovers kan kun justere fjører, og når man da senker for mye, så blir fjærene for løse og står ikke i konstant spenn mot bilen. Vil da føre til en vill klapring.

dette er rene tuv godkjente senkefjører fra norskblidelersenter.no som står på orginale dempere, kjøpt spesifikt til denne modellen , ingen ting er justerbart ;)
Ah beklager.. :) da er jeg usikker, jeg fikk selv endel knirkelyd i en demper når jeg satte en skive på feil sted, men..
 #420745  av Supramk3turbo

Vag understell kan lage lyder fra mange forskjellige steder.. men en svakhet på disse er ihvertfall Lenkearmer, de klunker å lager lyder så fort bilen ser en dump når de er dårlige.. ihvertfall greit å begynne der :)
 #421001  av Drafter

laffy skrev:Bærearmene på multilink må strammes mens de er i "kjørestilling", altså med hjulet på bakken. Hvis ikke står foringene i konstant spenn, og ryker. Men det visste du kanskje allerede...
det er tilnærmet UMULIG, hvertfall hvis bilen er senket.
bare å se sånn ca vinkelen til de hvordan de forrige var montert..
 #421122  av laffy

Drafter skrev:
laffy skrev:Bærearmene på multilink må strammes mens de er i "kjørestilling", altså med hjulet på bakken. Hvis ikke står foringene i konstant spenn, og ryker. Men det visste du kanskje allerede...
det er tilnærmet UMULIG, hvertfall hvis bilen er senket.
bare å se sånn ca vinkelen til de hvordan de forrige var montert..
Javel? Er bare å feste noe i navet med lik radius som felgen, evt å jekke opp navet. Er nå ganske mange som gjør det på denne måten, iallefall de som vil at foringene skal vare. Har selv byttet bærearmer kort til etter at forrige eier hadde bytta samme bærearmer på verksted.