Side 1 av 1

klappring i understell etter senking (passat stv) hjelp!

Legg innLagt inn:14 okt 2012 21:12
av EXS
har en 2001 passat v6 4motion stv som jeg nylig senket 40/35 mm og etter det så har det kommet en fryktelig klappring i understellet (var helt fin før senk) noen som har opplevd noe lignende eller har noen tips til hva det kan være eller hva jeg kan sjekke?

Bilde

Re: klappring i understell etter senking (passat stv) hjelp!

Legg innLagt inn:14 okt 2012 22:10
av sindrejl
Du har kanskje senket for mye? Billige coilovers kan kun justere fjører, og når man da senker for mye, så blir fjærene for løse og står ikke i konstant spenn mot bilen. Vil da føre til en vill klapring.

Kan det ligge noe i dette?

Re: klappring i understell etter senking (passat stv) hjelp!

Legg innLagt inn:14 okt 2012 22:24
av EXS
sindrejl skrev:Du har kanskje senket for mye? Billige coilovers kan kun justere fjører, og når man da senker for mye, så blir fjærene for løse og står ikke i konstant spenn mot bilen. Vil da føre til en vill klapring.

Kan det ligge noe i dette?
dette er rene tuv godkjente senkefjører fra norskblidelersenter.no som står på orginale dempere, kjøpt spesifikt til denne modellen , ingen ting er justerbart ;)

Re: klappring i understell etter senking (passat stv) hjelp!

Legg innLagt inn:15 okt 2012 19:55
av sindrejl
EXS skrev:
sindrejl skrev:Du har kanskje senket for mye? Billige coilovers kan kun justere fjører, og når man da senker for mye, så blir fjærene for løse og står ikke i konstant spenn mot bilen. Vil da føre til en vill klapring.

Kan det ligge noe i dette?
dette er rene tuv godkjente senkefjører fra norskblidelersenter.no som står på orginale dempere, kjøpt spesifikt til denne modellen , ingen ting er justerbart ;)
Ah beklager.. :) da er jeg usikker, jeg fikk selv endel knirkelyd i en demper når jeg satte en skive på feil sted, men..

Re: klappring i understell etter senking (passat stv) hjelp!

Legg innLagt inn:16 okt 2012 14:37
av Supramk3turbo
Vag understell kan lage lyder fra mange forskjellige steder.. men en svakhet på disse er ihvertfall Lenkearmer, de klunker å lager lyder så fort bilen ser en dump når de er dårlige.. ihvertfall greit å begynne der :)

Re: klappring i understell etter senking (passat stv) hjelp!

Legg innLagt inn:16 okt 2012 19:19
av EXS
takker :) får ta og bytte de ut , så har jeg ihvertfall begynt fra et hjørne

Re: klappring i understell etter senking (passat stv) hjelp!

Legg innLagt inn:17 okt 2012 09:28
av ArildM
Ble nok en helt annen påkjenning etter senk derfor ble det slik at allerede slitte deler nå lager lyd?

Re: klappring i understell etter senking (passat stv) hjelp!

Legg innLagt inn:17 okt 2012 21:56
av Drafter
Øvre bærearmer.. :roll:

Passat ja.. har vel nok å gjøre da :P

Re: klappring i understell etter senking (passat stv) hjelp!

Legg innLagt inn:17 okt 2012 22:12
av laffy
Bærearmene på multilink må strammes mens de er i "kjørestilling", altså med hjulet på bakken. Hvis ikke står foringene i konstant spenn, og ryker. Men det visste du kanskje allerede...

Re: klappring i understell etter senking (passat stv) hjelp!

Legg innLagt inn:20 okt 2012 17:24
av Drafter
laffy skrev:Bærearmene på multilink må strammes mens de er i "kjørestilling", altså med hjulet på bakken. Hvis ikke står foringene i konstant spenn, og ryker. Men det visste du kanskje allerede...
det er tilnærmet UMULIG, hvertfall hvis bilen er senket.
bare å se sånn ca vinkelen til de hvordan de forrige var montert..

Re: klappring i understell etter senking (passat stv) hjelp!

Legg innLagt inn:22 okt 2012 08:24
av EXS
takker for råd og gutter :) , har ikke løsnet strammet festene til stabstaga men skal ta og gjøre det når jeg bytter lenkearmene

Re: klappring i understell etter senking (passat stv) hjelp!

Legg innLagt inn:22 okt 2012 11:03
av laffy
Drafter skrev:
laffy skrev:Bærearmene på multilink må strammes mens de er i "kjørestilling", altså med hjulet på bakken. Hvis ikke står foringene i konstant spenn, og ryker. Men det visste du kanskje allerede...
det er tilnærmet UMULIG, hvertfall hvis bilen er senket.
bare å se sånn ca vinkelen til de hvordan de forrige var montert..
Javel? Er bare å feste noe i navet med lik radius som felgen, evt å jekke opp navet. Er nå ganske mange som gjør det på denne måten, iallefall de som vil at foringene skal vare. Har selv byttet bærearmer kort til etter at forrige eier hadde bytta samme bærearmer på verksted.