TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Innbrudd i bilen min...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #51996  av Christian

En eller annen har kommet seg inn i bilen min i går natt eller natta før :(
Det som er så merkelig er at alarmen var slått av, og jeg er 100% sikker på at jeg hadde slått den på :shock:
Finnes det scannere eller lignende som kan deaktivere en Defa alarm? Husker ikke typen, men den er ca 3Ã¥r gammel.

Heldigvis er det kun spilleren de har tatt, noe som egentlig er litt rart siden det egentlig er den komponenten som er minst verdt...har jo instrumenter, turbotimer, boostcontroller, setene, et United perfekt lock pipesett, 10" sub, forsterkere osv... De hadde også rota igjennom hanskerommet, men fortsatt lå radarvarsleren og kameraet mitt igjen :roll:

Det er ingen merker i døra, og spilleren er tatt ut såpass forsiktig at det ikke er ødelagt noe i interiøret, det eneste er 2 små hakk etter en skrutrekker eller noe...
 #51997  av @lpher

Christian skrev: En eller annen har kommet seg inn i bilen min i går natt eller natta før :(
Kjipern det da....
Christian skrev: Det som er så merkelig er at alarmen var slått av, og jeg er 100% sikker på at jeg hadde slått den på :shock:
Finnes det scannere eller lignende som kan deaktivere en Defa alarm? Husker ikke typen, men den er ca 3Ã¥r gammel.
Da er det nok en 820 serie alarm du har..og de går det ikke ann å 'stjele/spille inn' signalet på...Du har aldri mistet en fjernkontroll da?
Christian skrev: Heldigvis er det kun spilleren de har tatt, noe som egentlig er litt rart siden det egentlig er den komponenten som er minst verdt...
Wierd...høres ut som fjortisser...eller ikke-profesjonelle ihvertfall....
Christian skrev: har jo instrumenter, turbotimer, boostcontroller, setene, et United perfekt lock pipesett, 10" sub, forsterkere osv... De hadde også rota igjennom hanskerommet, men fortsatt lå radarvarsleren og kameraet mitt igjen :roll:
Snålt...
Christian skrev: Det er ingen merker i døra, og spilleren er tatt ut såpass forsiktig at det ikke er ødelagt noe i interiøret, det eneste er 2 små hakk etter en skrutrekker eller noe...
Hvilken spiller var dette? ...og var den montert skikkelig fast?

@lpher

#52020  av spkstrp

hei... er jævlig kjipt med innbrudd... har hatt det selv.. men akkurat i dette tilfellet synes jeg du var heldig.
Jeg hadde innbrudd i min, og da knuste de det lille vinduet for å komme seg inn, samt ødela begge låsene (klarte vell ikke å dirke dem opp), og reiv av midtkonsollen for å få tak i cd spilleren.

Er jo bare å kjøpe favoritt spilleren nå da :)

#52029  av Kaizern

Det er fort gjort å "glemme" å slå på alarmen :oops:

Det er mange ganger jeg kan banne på at jeg slo på alarmen, men så kommer jeg ut neste morra, jo da... Glemte visst å trykke på den lille knappen.
Heldigvis bor jeg i en så liten by, at MP3 spilleren ikke forsvinner over natta :lol:

Men man kan vel stille inn DEFA'n sånn at den automatisk teller ned 60 sekunder fra du lukker døra så aktiverer den seg, dumt hvis man glemmer nøklene i tenningslåsen da :)

#52036  av Christian

Spilleren satt ikke skikkelig fast nei, så den var nok enkel og dra ut.
Er rimelig sikker på at bilen var låst, men det er klart at jeg kan ha glemt det :?
Blir nok en spiller med skjerm nå :)

#52037  av sleeper

har lest at det går ann og skru av alarmene med en radioscanner som man kan sende fra... trykker bare inn send samtidig som man scanner igjenom alle frekvensne....

#52042  av @lpher

sleeper skrev:har lest at det går ann og skru av alarmene med en radioscanner som man kan sende fra... trykker bare inn send samtidig som man scanner igjenom alle frekvensne....
Som jeg nevnte tidligere i tråden...dette gjelder ikke Defas nyere alarmer...må vel så lang tilbake som i 1992-1993 for å finne en Defa alarm som det lar seg gjøre på...

Det som KAN ha hendt...er at du har aktivert alarmen...dioden lyser så de 10 første sek. (selvsjekk modus) ...om du hadde rukket å gå ifra bilen innen disse 10-sekundene, og du har en feil på fks en av dørlåsene..så vil alarmen slå seg av igjen...

Fungerer kupelyset ditt slik det skal?

@lpher

#52142  av memo

så et program på tysk tv her om dagen der det var snakk om alarmer på nye biler og slikt, og der brukte mange en radiosender som forstyrret mens personen låste bilen... bilen ble derfor ikke låst, logisk nok..

dette gjaldt mange 2000+ modeller.

bare litt info