TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøl og Diff-spørsmÃ¥l i forkant av helgeraid, 3S-GE '92

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #421421  av Scoop

Da ser det ut til at jeg tar et større raid til helgen, og en del står på lista.

Skal blant annet flushe kjølesystemet, og lurer på følgende;

Fått inntrykk av at Toyota rød kjølevæske passer bra til motoren min?

Hvor i Norge får jeg tak i Toyota rød kjølevæske/ er evt ebay billigere? (249,- pr 5L konsentrat ekskl. frakt/toll)

Funker denne greit til å flushe systemet? Erfaringer/anbefalinger? http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=115010172

Skal også bytte simring/pakning på stikkakselen ut ifra diffen min;

Noen som vet hvilken olje jeg burde benytte ved påfylling?

Som vanlig setter jeg pris på alle svar! :D
Raidet inkluderer så mye mer enn overnevnte, smekker nok opp et innlegg i prosjekttråden min i løpet av søndagen!
 #421440  av 3rlend

Scoop skrev:Da ser det ut til at jeg tar et større raid til helgen, og en del står på lista.

Skal blant annet flushe kjølesystemet, og lurer på følgende;

Fått inntrykk av at Toyota rød kjølevæske passer bra til motoren min?

Hvor i Norge får jeg tak i Toyota rød kjølevæske/ er evt ebay billigere? (249,- pr 5L konsentrat ekskl. frakt/toll)

Funker denne greit til å flushe systemet? Erfaringer/anbefalinger? http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=115010172

Skal også bytte simring/pakning på stikkakselen ut ifra diffen min;

Noen som vet hvilken olje jeg burde benytte ved påfylling?

Som vanlig setter jeg pris på alle svar! :D

Raidet inkluderer så mye mer enn overnevnte, smekker nok opp et innlegg i prosjekttråden min i løpet av søndagen!
flushing kan jeg ikke si så mye om, jeg satte steamern inn ene slangen til radiator og dritt vann kom ut den andre slangen :P

når det gjelder olje så bruker du redline mt90 :) alle skryter den til himmels.
selv for jeg på toyota å brukte 850kr på "ordinær" olje -.-
 #421545  av Scoop

Skal lese litt mer om kjølevæska tenker jeg, de tar seg godt betalt på Toyota ivertfall! (448,- pr 5L) :o