såvidt jeg vet, men sjekk gjerne selv
så er alle biltema frostveskene av ethylenglykol, dvs at de kan alle blandes sammen
forskjellen på den røde og den blå de selger longlife(rød) så lengre holdbarhet på den.
men det skal sier at det er korrosjonsbestandighetdelen av denne vesken som er holder lengre, vanlig frostveske vil i de fleste tilfeller ha like lang frostbeskyttelse., ihvertfall i forhold av det de har på biltema.
da er det noen spørsmål som må stilles:
1: enkelte biler og produsenter er ganske sære på hva som blir brukt i garantisaker om bilen er relativt ny.
2: har du hatt annen type frostveske før må du sjekke at dette er samme type, eventuelt må du få ut absolutt av motor, tappeplugg på selve motor må også demonteres, for å så kjøre en flush med reint vann til du er helt sikker på at alt er ute!
scenario2:
1:hvis du har har tenkt å tappe systemet igjen for å bytte ei vannpumpe,thermostat,etc om et års tid bruk blå
2: det skjer aldri noe galt med bilen din bruk rød
prismessig er det ikke voldsomt stor forskjell
jeg vet ikke levetiden på den longlife veska til biltema, men tviler på at den er like lang som dyrere merker som garanterer 5år og oppover.
husk at biltema selger flytende materialer i KG ikke liter, og siden egenvekten på frostveske er relativt lav trenger man ta hensyn til det når man handler!
jeg antar de gjør dette for å klare å konkurere prismessig mot andre fabrikat som selger i liter kvanta.