TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota st2000 ra28 spørsmÃ¥l

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #423659  av Andrepedersen

Hei karer!
Lirer på å ha denne bilen som mitt neste prosjekt' da jeg har en slik for hand. (bare karroseri på hjul med girkasse.)
Men, lurer på hvor jeg kan få tak i deler til disse? Nye eller brukt :)
 #423682  av ArildM

VELDIG vanskelig å få tak i deler. Karosserideler finnes nesten ikke igjen utav, og ellers er det veldig dårlig med resten også. På AmCar florerer det jo med ettermarkedsdeler, Japansk bil finnes det ingenting til.
Registrer deg på TSCN hvis du kjøper deg sånn bil, mange med peiling på de gamle Toyotaene der :)
 #423689  av Scotty

I Australia er det størst marked for deler til disse bilene (og USA da). Alltid noen som har noen delebiler stående, samt folk er veldig flink til å selge enkelte deler for å ha dem i omløp og hjelpe til kontra å bare kaste det. Men, er slikt prosjekt kan fort bli ganske så dyrt vær obs på det, særlig når man må hente det meste av deler fra andre siden av verden. ;) Antagligvis vil en av de mest fornuftige tingene være å hente inn en komplett delebil fra AUS eller USA.
 #423694  av Andrepedersen

Okei. Den var uten forskjermer å ruter den bilen jeg såg på, har du noen sider fra autralia som selger skjermer feks?
 #423696  av Scotty

http://www.1stgencelica.com er en god kilde til deler og info :)

Han her selger front sidepanel i glassfiber og karbon.. står ikke om det passer til liftback men regner med det?
http://1stgencelica.com/viewtopic.php?f=6&t=5755

Ellers er ebay.com og ebay.com.au gode steder, evt kan man vente og se om det kommer delebil på bl.a. mobile.de som man kan hente i europa ;)
 #423702  av God

Ååå, har alltid hatt sansen for ra28. :) Var faktisk ikke langt i fra å kjøpe en slik istedenfor st185'en jeg har nå. Fiks bilen opp skikkelig og hold den så original som mulig!!

Kan ikke bidra med så mye hjelp, men jeg ønsker deg i det minste lykke til, om du er villig til å fullføre prosjektet. :wink:
 #423708  av Andrepedersen

God skrev:Ååå, har alltid hatt sansen for ra28. :) Var faktisk ikke langt i fra å kjøpe en slik istedenfor st185'en jeg har nå. Fiks bilen opp skikkelig og hold den så original som mulig!!

Kan ikke bidra med så mye hjelp, men jeg ønsker deg i det minste lykke til, om du er villig til å fullføre prosjektet. :wink:
Scotty skrev:http://www.1stgencelica.com er en god kilde til deler og info :)

Han her selger front sidepanel i glassfiber og karbon.. står ikke om det passer til liftback men regner med det?
http://1stgencelica.com/viewtopic.php?f=6&t=5755

Ellers er ebay.com og ebay.com.au gode steder, evt kan man vente og se om det kommer delebil på bl.a. mobile.de som man kan hente i europa ;)
Har veldig lyst til å kjøpe bilen, å begynne på den i vinter. Men vist det er såå vanskelig å få kjøpt deler som det ser ut for, vet jeg ikke om det er lønnnt, alternativet er jo å få kjøpt en annen komplett bil uten motor, så lenge karroseriet er komplett.. Har tenkt å ha inn uzfe motoren, ser det har blitt gjort før :)

Er ikke noen som vet av en annen som skal selges ?:)
 #423735  av Andrepedersen

Scotty skrev:Sendt deg PM :)
Takk scotty! Dette er veldig aktuellt!
Men, hvordan gjør man det med betalinger å arrangering av frakt osv osv? Bilene blir kjøpt som delebiler, eller så må dem vell importeres?
 #423736  av Scotty

Biler som du henter inn i landet må momses inn, men lag to kontrakter, èn med lavere sum for å betale mindre moms. Hadde laget avtale med de om at de skulle få betalt for å kjøre til Danmark, de pengene hadde jeg tenkt å overføre til deres konto slik at de hadde sikkerhet. Deretter bare kontant oppgjør og ta dem hjem på henger :)
 #423746  av Andrepedersen

Off. Høres ut for at det blir for mye styr i forhold hva jeg er intrisert i, tror jeg bare må vente på et eksemplar her i norge :)
 #423747  av ArildM

Dukker opp fine eksemplarer for en 50'000 3-4 gang i året som regel :) Tror det er bedre å starte med noe sånn :wink:
 #423754  av Andrepedersen

ArildM skrev:Dukker opp fine eksemplarer for en 50'000 3-4 gang i året som regel :) Tror det er bedre å starte med noe sånn :wink:
Det tror jeg og, kjøpe en som er komplett i karroseri osv. For å så demontere, lakkere (om det er nødvendig) også motorswap! Tenker da på v6'ern lasse hadde i mr2'en sin :)
 #423767  av ArildM

Husk at disse holder seg best i verdi som originale biler ;)