TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• celica gt4 info

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #52276  av m_leikfoss

hei alle sammen, nytt medlem, første post... :)
interresert i all mulig info om celica gt4, og alle modeller med turbo fra mk5 serien...
hypp på å kjøpe en slik en til vinteren/våren...
så alle sider med info og specs ville vært flott...
helst sider med mye tekst, (printe ut)

og hva dere har og si om bilene, gode/dårlige egenskaper...
er det en spesifikk modell jeg burde se etter, (f.eks 92 istedenfor 91 mod pga....)

info om trim, holdbarhet, mekkemulighet og alt dere kan si om bilene hadde vært flott. lest litt rundt på forumet og fått me meg noe allerede, men må jo melde meg inn så jeg kan plage dere med spørsmål :D

#52280  av GT4 CS

Go dagen. Du er på vei til og gjøre et godt valg. Men hvorfor ikke se etter en carlos sainz utgave isteden for en gt4? Ikke det at gt4 er en dårlig bil da, men i carlosen har du blant annet en elektronikk som er med på litt mere trykk andre differ og en bedere girkasse,karroseriet er og forsterket noe så bilen veier litt mer en en gt4, bedere understell og litt til. De første hestene er ganske lett tilgjengelig. Ved og øke trykket ifra 0,8 til o,95 skal man vistnokk få en ca 30hk ekstra. Men da trenger du nye plugger som er en grad kaldere,dumpventil og en boost controller alt ialt ca 3000kr. Har du en vanlig gt4 mener jeg du må ha en fuel cut defenser og. Men det kan sikkert noen av de andre på forumet bekrefte eller avkrefte. Neste steg er og innvestere i et komplett effekt annlegg ifra turbo og helt bak + et open air luftfilter. Det er vel den vanligste formen for trimming vil jeg tro. Har iallefall lest at på carlos utgaven har du ca 270 hk med dette på 1,1bars trykk. Men kan ikke bekrefte dette da jeg mangler effektanlegget. Neste steg er oppgradering av turbo og elektronikk,er folk med over 500 hk i disse motorene. Iallefall over there hvor hamburgeren er hellig. Når det gjelder mekking så er dette et kapittel for seg selv på disse bilene. Motor rommet er trangt som ei søt jomfru. Men det funker greit og skru bare man vet snarveine og hva man må demontere osv for og komme til enkelte komponenter. Heldigvis slipper man og skru mye på disse bilene da det er solid og tåler ekstremt mye juling. Noen deler til bilene er overaskende hyggelige priser på mens andre priser fører til at han som sitter på delelageret kan få en dårlig dag. Det er ikke store forskjellen på en 91 el 92 modell. Eneste må være at enkelte komponenter som fordeler er anderledes. Holdbarheten på bila er god toyota kvalitet, men bilene er ikke nye lenger. Motor og driverk holder mål til over 450 hk så det er solide saker. Bare du bytter olje+filter og tar generelt vare på bilen burde du kunne nyte et godt liv på veien med glødende turbo og et smil det kun er en fartsbot som dreper. Når det gjelder sider om info om bilene er ikke det noe jeg har så peling på. Men det vet jeg flere av de andre har.

#52283  av m_leikfoss

takk for svar..
carlosen frister veldig og akkurat nå er det fler av den til salgs enn gt4 i norge...men den er ganske mye stivere i pris også da, det er jo ned siden...
lyst på toyota for har hørt så utrolig mye om kvalitet dems, og vil ha turbo så celicaen er et bra valg der vil jeg tro...
200-250 hk er nok for meg, men godt og vite at bilen tåler mer, heheh mye vil ha mer vettu ;)

egentlig så ville j ha en mx5 og turbokonvertere den men når jeg fant ut at forsikringa til gt4 ikke er så ille (delkasko) så er ikke valget så vanskelig...

"målet" er vel egentlig, litt trim, justere turbotrykk,dump,luftfilter,downpipe og effektanlegg(som ikke bråker alt for mye) og målere i a stolpen, muligens en form for boostcontroller, enten bare en enkel bryter eller noe alla greddy profec...
noe treff (mini streetmeet)i nærheten av asker snart så jeg kan kikke litt på bilene? liten erfaring om de

takk for svar, mer info mottas med takk

#52291  av GT4 CS

Vet ikke så mye om streetmeet ai asker omerådet. Men prøvetur og beskuelse skulle kunne la seg ordne det.

#52295  av m_leikfoss

GT4 CS skrev:Vet ikke så mye om streetmeet ai asker omerådet. Men prøvetur og beskuelse skulle kunne la seg ordne det.
høres morro ut... må ta med kamera og dv kamera da jeg az ;)

#52298  av GT4 CS

Hjelp. ta bilder? bilen er upolert og har måtte sette på vinterdekka igjen pga utslitte sommerdekk. Men pytt isann det gjøkke noe. er på jakt etter dekk og polering er nært forestående.

#52300  av m_leikfoss

GT4 CS skrev:Hjelp. ta bilder? bilen er upolert og har måtte sette på vinterdekka igjen pga utslitte sommerdekk. Men pytt isann det gjøkke noe. er på jakt etter dekk og polering er nært forestående.
si ifra når det er gjort da vettu ;) så tar vi det da...

#52301  av GT4 CS

Det skal jeg gjøra. Eneste fordellen med vinterdekka er at det sladder nesten hele tiden hehe. Du kan jo sende meg mobilnummeret på PM så blir det litt enklere og kontakte deg da jeg ikke har internett hjemme.

#52309  av m_leikfoss

har sendt pm

noen andre med info om disse fantastiske bilene? eventuelt hvilke forhandler er og anbefale? noen her som kan ta inn biler på bestilling?

#52353  av larsst185

Har cs en bedre differ og kasse en en vanlig gt4?Er den tyngre?Trodde den var lettere!!?Er det jeg som ikke har fulgt med på skolen nå eller?! :shock:

#52355  av Speeder

larsst185 skrev:Har cs en bedre differ og kasse en en vanlig gt4?Er den tyngre?Trodde den var lettere!!?Er det jeg som ikke har fulgt med på skolen nå eller?! :shock:
Stemmer som du sier. den er letter. Og så vidt jeg har fått med meg er det samme nummer på kassene i både vanlig GT4 og CS.

Leikfoss: Er det flere CS til salgs enn vanlig gt4? Merkelig, med tanke på att det kun er produsert 5000 eksemplarer av CS :?

#52356  av larsst185

Mener at forskjell på gt 4 og cs er:Fuelamap som tolererer høyere trykk,En anelse lettere karosseri,Vannkjølt intercooler,og stivere stapstag,panser og fanger foran..

#52364  av Turbo 4x4

Jaså mats... skal du kjøpe deg en celica... Det blir gromt... Enda en gt4 i asker... Du kan sikkert se på min jeg bor jo bare 2min unna deg hvis du fortsatt bor på samme sted.... Jeg bor jo ved vardåsen...

#52369  av m_leikfoss

Turbo 4x4 skrev:Jaså mats... skal du kjøpe deg en celica... Det blir gromt... Enda en gt4 i asker... Du kan sikkert se på min jeg bor jo bare 2min unna deg hvis du fortsatt bor på samme sted.... Jeg bor jo ved vardåsen...
morten?
hadde håpet du var her inne....
jeg har flytta nå men vil gjerne titte litt på bilen din jah... :)
bor ved ca ved kiwi ved motorveien i asker jeg...

du har vel sikkert litt peil på disse så du er vel rette mannen og spørre også... u name the time and place
sender deg pm med mob nr jeg så tar du bare kontakt

speeder: søkte på autodb.no og der fant jeg fler carlos en gt4...

#52400  av m_leikfoss

hmmm ingen som har mulighet til å lage en "buyers guide" om disse bilene da?har ikke funnet det noe sted