TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• gearkasse spm

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #52421  av larsst185

Lurer på om geakassa fra en 3sge motor i mr2 er den samme som står i mr2 med 3sgte!?MK2 that is!

#52448  av [BHS]paladin

o no . den gte kassa tåler mye mere en 3sge kassa. 3sge kassa tåler ca 250 no more

#52449  av larsst185

da trenger jeg muligens en turbokasse...om noen har :)

#52468  av MR2turbo

har kansje en om en stund... dvs. at den er i bruk nå inntil videre...

#52822  av larsst185

Hva er det ellers man bør tenke på når man setter inn 3sgte i en mr2 som standard har 3sge?Bremser Ect Ect.....
Er ikke spesiellt bevandret i mr2 verdenen ennå :)

#52904  av Christian

Du behøver strengt tatt ikke å gjøre noenting, men det skader jo ikke å oppgradere f.eks bremsene :)

#52949  av [BHS]paladin

mm meget rikktig......men jeg solgte min gti og skal kjøpe turbo i vinet, og det er 2 grunner til det. 1.skal i militæret og 2. Det lønner seg å ha en orginal turbo versjon i utgangspnktet ( tror jeg ) pga : Hvis du skulle kjøre over en unge er du gjelsslave ressten av livet, tenk deg når de popper hooden og finner en versting turbo motor oooooooooooooooooof !! trøbbel i himmelen. Fra gti til turbo versjon burde du bytte : bremmser, innsug, kasse, clutch , ledningsnett, + du trennger stammstag, med andre ord det er billigere å selge gti og kjøpe turbo. Ingen registrerer motor bytte men den burde være någenlunde lovelig og dette kosster ca 80 000 i følge admin.

#52968  av larsst185

Jeg har jo som sagt kjøpt bilen med en komplett 3sgte motor som faktisk bare er gått 98000.Det følger også med original motoren.Ga 50 000 for hele strasen.Bilen er pen å se på med skinn,ac,og targa tak.