TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Interiørbelysning - bytte til led

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #427756  av Boratitanius

Hei.
Jeg skal bytte alt av lyspærer til led. (jeg har forresten 1992 modell)
Til instrumentpanelet blir jeg ikke klok av uansett hva jeg søker på. Jeg finner ut det er T5 og T10, men er jo forskjellige typer av dem :?:
Skal jeg ha disse? http://www.ebay.co.uk/itm/10X-T5-Car-Ga ... 51a1956b0e
Eller disse? http://www.ebay.co.uk/itm/10PCS-T5-Blue ... 19d768aea9

Om noen også har antall på hvilke pærer jeg trenger til alle de forskjellige tingene på hele dashen hadde vært fint. Har søkt og funnet noen lister på hva jeg trenger, men de sier forskjellige ting :(
 #427789  av ArildM

Mitt tips er å ikke kjøpe noe billig drittpærer fra Ebay. Har prøvd mange, og jobben det er med å sette de i opp i mot hvordan det ser ut når du får sett det i mørket er totalt bortkastet. Har til dags dato ikke prøvd noen led lamper som ikke er for blålig når det skal være hvitt, for mørke når det skal være rødt eller har bra nok spredning til at du får noe annet enn en teit 6punkt hvitbelysning på dashbordet i stedet for den korrekte jevne lysspredningen som en vanlig lyspære gir.
Ergo anbefaler jeg rett og slett vanlige pærer, med mindre du finner noe som garantert har jevn spredning og korrekt farge.

PS: No offence, er bare mine ærlige erfaringer etter å ha brukt mange timer på å skru opp og isammen dashbord :) Og velkommen til TS-ogn :D
 #427796  av Boratitanius

ArildM skrev:Mitt tips er å ikke kjøpe noe billig drittpærer fra Ebay. Har prøvd mange, og jobben det er med å sette de i opp i mot hvordan det ser ut når du får sett det i mørket er totalt bortkastet. Har til dags dato ikke prøvd noen led lamper som ikke er for blålig når det skal være hvitt, for mørke når det skal være rødt eller har bra nok spredning til at du får noe annet enn en teit 6punkt hvitbelysning på dashbordet i stedet for den korrekte jevne lysspredningen som en vanlig lyspære gir.
Ergo anbefaler jeg rett og slett vanlige pærer, med mindre du finner noe som garantert har jevn spredning og korrekt farge.

PS: No offence, er bare mine ærlige erfaringer etter å ha brukt mange timer på å skru opp og isammen dashbord :) Og velkommen til TS-ogn :D
Time will show, var billig så er det dårlig, går det bare i søppelet ;) Og takk skal du ha :)
 #428712  av Scoop

Sjekk tråden min, bestilte og innstallerte noen leds fra Australia. Litt punktbelysning ble det, men er veldig fornøyd med fargen! :D