TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mr2 Mk1 på rudskogen

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #52426  av Arne rebel
 
Er det noen som vet spesifikasjonene på denne, bortsett fra at det er en "kompressor sak" med gateslicks. Og i hvilken "sving" klarte den å miste underdelen på front fangeren? Bare litt nyfiken...
Vedlegg
P7110065.JPG
P7110065.JPG (49.12 kiB) Vist 2562 ganger

 #52446  av TurboKnut
 
Det er en 1986 MR 2.....
Eier: Ingar Hofsøy
Motor: 1,6 liter med kompressor
0-100 km/t 5,8 sek
Effekt målt på hjul 165 hk
Beste 201 m: 8,88 sek, beste 60' tid 2,05 sek (Evenes 2004),
Beste plassering street legal, nr 3, Street(Evenes 2004)
Motor fra Toyota MR2 Supercharger
Kompressoren er girt om for større effekt (0,9 bar ladetrykk)
Flyttet batteri bak
Laget luftintak med vifte og luftekanal til intercooler
Laget luftintak til luftfilter
Chockdyse kobler inn på 0,7 bar
Koni justerbare støtdempere
Hardere forringer i hjuloppheng fra Fensport
Triton reguleringsventil bremser
Frontspoiler fra AutoStyle Gmbh
195/50-15 og 225/50-50 Dunlop Formula R, på 7x15 med 35 mm inpress
4 punkts belte
Eget bygd eksosanlegg 3”
Godkjent med lite skilt framme
Momo Ratt
Omp pedaler


Sånn "kirka"... :lol:

 #52523  av Anders gullstein
 
Så en til MR2 mk1 på rudskogen. Hvit med svart lakkert tak. Var veldig flink til å drifte gjennom breisladd-svingen faktisk :D

 #52537  av Arne rebel
 
Den hvite mr2en var nok meg 8) Skulle ønske jeg hadde den orange/blå slik at en kunne drifte rundt svingen på tørr asfalt i steden :D Litt "lurint" å sladde med en midtmontert motor, det helt motsatte av en vanlig bakhjulstrekk....

 #52562  av memo
 
mr2'en der er vel 200hk i motoren ellernoe.. er en av rydning bilteam bilene :)

de skal oppover hit til mo i rana om 2 uker for å kjøre på ACR, så om noen har lyst å ta turen hit så er de velkomne :)

 #52575  av jan-erik
 
Den MR2-en går bra!!! Var å kjørte sammen med den på ACR nå i sommer. Eieren Ingar er også en veldig trivelig fyr. Så det stod "For Sale" på skiltene, noen som vet hvor mye?

 #52581  av Morten
 
Tror forresten han har planer om å selge motoren i vinter hvis noen av dere med MK1 er interessert :wink:

Edit: la (først nå) merke til 4SALE på skiltet, kanskje han skal selge hele bilen og begynne på et nytt prosjekt istedet....?

 #52584  av Mr2 Mk2
 
jan-erik skrev:Den MR2-en går bra!!! Var å kjørte sammen med den på ACR nå i sommer. Eieren Ingar er også en veldig trivelig fyr. Så det stod "For Sale" på skiltene, noen som vet hvor mye?
Var til salgs for 96.000 for en stund siden..

 #52589  av Amund
 
TurboKnut skrev:Det er en 1986 MR 2.....
Eier: Ingar Hofsøy
Motor: 1,6 liter med kompressor
0-100 km/t 5,8 sek
Effekt målt på hjul 165 hk
Beste 201 m: 8,88 sek, beste 60' tid 2,05 sek (Evenes 2004),
Beste plassering street legal, nr 3, Street(Evenes 2004)
Motor fra Toyota MR2 Supercharger
Kompressoren er girt om for større effekt (0,9 bar ladetrykk)
Flyttet batteri bak
Laget luftintak med vifte og luftekanal til intercooler
Laget luftintak til luftfilter
Chockdyse kobler inn på 0,7 bar
Koni justerbare støtdempere
Hardere forringer i hjuloppheng fra Fensport
Triton reguleringsventil bremser
Frontspoiler fra AutoStyle Gmbh
195/50-15 og 225/50-50 Dunlop Formula R, på 7x15 med 35 mm inpress
4 punkts belte
Eget bygd eksosanlegg 3”
Godkjent med lite skilt framme
Momo Ratt
Omp pedaler


Sånn "kirka"... :lol:
høres ut som jeg skulle hatt noen striper mot han der ja.. :wink:

0-100 på 5,8? må ha vert rimelig perfekt stripe det.. har ikke testa min enda, men med stoppeklokke ligger det på 6-tallet et sted.. prøvde å finne han på rudskogen, men han var ikke å finne :?

 #52804  av Anders gullstein
 
Arne rebel skrev:Den hvite mr2en var nok meg 8) Skulle ønske jeg hadde den orange/blå slik at en kunne drifte rundt svingen på tørr asfalt i steden :D Litt "lurint" å sladde med en midtmontert motor, det helt motsatte av en vanlig bakhjulstrekk....
Ja, krever litt mer mann for å få til å drifte med midtmotorbil på tørt føre. Har sladda litt på vinterføre en og anna dagen med min, det er ganske bra med midt motor da, får litt grep til å sette ned krafta, og ikke så vanskelig å ta inn :)

 #53010  av Ronny
 
Hadde akuratt samme motor med de samme oppgraderingene i bilen min, tror nok ikke den gjorde 0 - 100 på under 6 sek.

 #53011  av memo
 
de karene som holder på med den bilen har rimelig peiling da :)

og den bilen er HEFTIG modifisert..

tror på det han sier jeg :P etter å ha sett den på ACR

 #53551  av Johnny_Bravo
 
ja den gikk ikke så dårlig på rudskogen. kult at folk begynner å trimme de gamle mr2 ene også. for bare et par år siden fantes det ikke en MR2 mk1 på rudskogen. skulle kommet en skikkelig en som kunne utfordret dahlbekk golfen. skulle klart det med en MR2 golfen I utgangpungtet er jo ikke en sportsbil. det er jo MR2. lagt like mye penger i en slik så skulle den nok klart det tror jeg. måtte nokk gått løs på motorrommet med vinkelsliperen for å få plass til en større motor da :)

 #271542  av Harstad
 
Fant dette om bilen på http://www.sommertreff.no

TOYOTA MR2 MK1, 1986 mod.
1020 kg
3SGTE motor ca. 380 hk
Turbo GT2871R
Drivaklinger bygd av Celica GT4 turbo, ST185 + MR2 GTS, MK2/SW20
Forsterket clutch (35% hardere)
R-dekk
Bremser fra Celica ST205 framme
Bremser fra VW Corrado G60+MR2 MK2 bak
Justerbare coilovers, Ground Controll/Koni
Momo Seter og ratt
Lettvekts panser
3" Eksos
LSD Diff
Styling fra StyleAuto
Felger: OZ Superlegera 7,5x16
4 punkt belte
Ekstrainnsprøytning


Beste Street Legal: 7,84 sek/159 km/t
1.plass Amcar Street Legal Nord Norsk Cup 2007 (Klass: Bad boys)
2.plass Amcar Street Legal Nord Norsk Cup 2006 (Klasse: Bad Boys)
4 andreplasser 201 meter, Sommertreff 2005 og 2006

Vurderes solgt til fordel for nytt prosjekt.

 #271557  av James
 
Sett denne på autodb ja :) Var nummeret før jeg kjøpte den selv. Men så den ikke den før etter jeg hadde kjøpt Celica GT4en.... Men trenger en bil jeg kan bruke året rundt så tok til fornuft og beholdt den jeg hadde. hehe . Skulle jeg ha kjøpt meg ny bil nå hadde jeg ganske uten tvil kjøpt den :twisted: Må gå noe styggjæ¤%