Side 1 av 1

Mr2 Mk1 på rudskogen

Legg innLagt inn:15 jul 2004 21:09
av Arne rebel
Er det noen som vet spesifikasjonene på denne, bortsett fra at det er en "kompressor sak" med gateslicks. Og i hvilken "sving" klarte den å miste underdelen på front fangeren? Bare litt nyfiken...

Legg innLagt inn:15 jul 2004 22:19
av TurboKnut
Det er en 1986 MR 2.....
Eier: Ingar Hofsøy
Motor: 1,6 liter med kompressor
0-100 km/t 5,8 sek
Effekt målt på hjul 165 hk
Beste 201 m: 8,88 sek, beste 60' tid 2,05 sek (Evenes 2004),
Beste plassering street legal, nr 3, Street(Evenes 2004)
Motor fra Toyota MR2 Supercharger
Kompressoren er girt om for større effekt (0,9 bar ladetrykk)
Flyttet batteri bak
Laget luftintak med vifte og luftekanal til intercooler
Laget luftintak til luftfilter
Chockdyse kobler inn på 0,7 bar
Koni justerbare støtdempere
Hardere forringer i hjuloppheng fra Fensport
Triton reguleringsventil bremser
Frontspoiler fra AutoStyle Gmbh
195/50-15 og 225/50-50 Dunlop Formula R, på 7x15 med 35 mm inpress
4 punkts belte
Eget bygd eksosanlegg 3”
Godkjent med lite skilt framme
Momo Ratt
Omp pedaler


Sånn "kirka"... :lol:

Legg innLagt inn:16 jul 2004 18:06
av Anders gullstein
Så en til MR2 mk1 på rudskogen. Hvit med svart lakkert tak. Var veldig flink til å drifte gjennom breisladd-svingen faktisk :D

Legg innLagt inn:16 jul 2004 20:19
av Arne rebel
Den hvite mr2en var nok meg 8) Skulle ønske jeg hadde den orange/blå slik at en kunne drifte rundt svingen på tørr asfalt i steden :D Litt "lurint" å sladde med en midtmontert motor, det helt motsatte av en vanlig bakhjulstrekk....

Legg innLagt inn:16 jul 2004 23:33
av memo
mr2'en der er vel 200hk i motoren ellernoe.. er en av rydning bilteam bilene :)

de skal oppover hit til mo i rana om 2 uker for å kjøre på ACR, så om noen har lyst å ta turen hit så er de velkomne :)

Legg innLagt inn:17 jul 2004 09:30
av jan-erik
Den MR2-en går bra!!! Var å kjørte sammen med den på ACR nå i sommer. Eieren Ingar er også en veldig trivelig fyr. Så det stod "For Sale" på skiltene, noen som vet hvor mye?

Legg innLagt inn:17 jul 2004 10:09
av Morten
Tror forresten han har planer om å selge motoren i vinter hvis noen av dere med MK1 er interessert :wink:

Edit: la (først nå) merke til 4SALE på skiltet, kanskje han skal selge hele bilen og begynne på et nytt prosjekt istedet....?

Legg innLagt inn:17 jul 2004 10:42
av Mr2 Mk2
jan-erik skrev:Den MR2-en går bra!!! Var å kjørte sammen med den på ACR nå i sommer. Eieren Ingar er også en veldig trivelig fyr. Så det stod "For Sale" på skiltene, noen som vet hvor mye?
Var til salgs for 96.000 for en stund siden..

Legg innLagt inn:17 jul 2004 12:03
av Amund
TurboKnut skrev:Det er en 1986 MR 2.....
Eier: Ingar Hofsøy
Motor: 1,6 liter med kompressor
0-100 km/t 5,8 sek
Effekt målt på hjul 165 hk
Beste 201 m: 8,88 sek, beste 60' tid 2,05 sek (Evenes 2004),
Beste plassering street legal, nr 3, Street(Evenes 2004)
Motor fra Toyota MR2 Supercharger
Kompressoren er girt om for større effekt (0,9 bar ladetrykk)
Flyttet batteri bak
Laget luftintak med vifte og luftekanal til intercooler
Laget luftintak til luftfilter
Chockdyse kobler inn på 0,7 bar
Koni justerbare støtdempere
Hardere forringer i hjuloppheng fra Fensport
Triton reguleringsventil bremser
Frontspoiler fra AutoStyle Gmbh
195/50-15 og 225/50-50 Dunlop Formula R, på 7x15 med 35 mm inpress
4 punkts belte
Eget bygd eksosanlegg 3”
Godkjent med lite skilt framme
Momo Ratt
Omp pedaler


Sånn "kirka"... :lol:
høres ut som jeg skulle hatt noen striper mot han der ja.. :wink:

0-100 på 5,8? må ha vert rimelig perfekt stripe det.. har ikke testa min enda, men med stoppeklokke ligger det på 6-tallet et sted.. prøvde å finne han på rudskogen, men han var ikke å finne :?

Legg innLagt inn:19 jul 2004 16:03
av Anders gullstein
Arne rebel skrev:Den hvite mr2en var nok meg 8) Skulle ønske jeg hadde den orange/blå slik at en kunne drifte rundt svingen på tørr asfalt i steden :D Litt "lurint" å sladde med en midtmontert motor, det helt motsatte av en vanlig bakhjulstrekk....
Ja, krever litt mer mann for å få til å drifte med midtmotorbil på tørt føre. Har sladda litt på vinterføre en og anna dagen med min, det er ganske bra med midt motor da, får litt grep til å sette ned krafta, og ikke så vanskelig å ta inn :)

Legg innLagt inn:20 jul 2004 21:34
av Ronny
Hadde akuratt samme motor med de samme oppgraderingene i bilen min, tror nok ikke den gjorde 0 - 100 på under 6 sek.

Legg innLagt inn:20 jul 2004 21:39
av memo
de karene som holder på med den bilen har rimelig peiling da :)

og den bilen er HEFTIG modifisert..

tror på det han sier jeg :P etter å ha sett den på ACR

Legg innLagt inn:24 jul 2004 10:42
av Johnny_Bravo
ja den gikk ikke så dårlig på rudskogen. kult at folk begynner å trimme de gamle mr2 ene også. for bare et par år siden fantes det ikke en MR2 mk1 på rudskogen. skulle kommet en skikkelig en som kunne utfordret dahlbekk golfen. skulle klart det med en MR2 golfen I utgangpungtet er jo ikke en sportsbil. det er jo MR2. lagt like mye penger i en slik så skulle den nok klart det tror jeg. måtte nokk gått løs på motorrommet med vinkelsliperen for å få plass til en større motor da :)

Legg innLagt inn:16 nov 2007 01:17
av Harstad
Fant dette om bilen på http://www.sommertreff.no

TOYOTA MR2 MK1, 1986 mod.
1020 kg
3SGTE motor ca. 380 hk
Turbo GT2871R
Drivaklinger bygd av Celica GT4 turbo, ST185 + MR2 GTS, MK2/SW20
Forsterket clutch (35% hardere)
R-dekk
Bremser fra Celica ST205 framme
Bremser fra VW Corrado G60+MR2 MK2 bak
Justerbare coilovers, Ground Controll/Koni
Momo Seter og ratt
Lettvekts panser
3" Eksos
LSD Diff
Styling fra StyleAuto
Felger: OZ Superlegera 7,5x16
4 punkt belte
Ekstrainnsprøytning


Beste Street Legal: 7,84 sek/159 km/t
1.plass Amcar Street Legal Nord Norsk Cup 2007 (Klass: Bad boys)
2.plass Amcar Street Legal Nord Norsk Cup 2006 (Klasse: Bad Boys)
4 andreplasser 201 meter, Sommertreff 2005 og 2006

Vurderes solgt til fordel for nytt prosjekt.

Legg innLagt inn:16 nov 2007 10:42
av James
Sett denne på autodb ja :) Var nummeret før jeg kjøpte den selv. Men så den ikke den før etter jeg hadde kjøpt Celica GT4en.... Men trenger en bil jeg kan bruke året rundt så tok til fornuft og beholdt den jeg hadde. hehe . Skulle jeg ha kjøpt meg ny bil nå hadde jeg ganske uten tvil kjøpt den :twisted: Må gå noe styggjæ¤%