Har allerede bestilt meg nybil. Tenkte å selge MR2'en og beholde AE86'n, overhale den fullstendig og bruke den som vinter- / leke- / banebil. Jeg er klar til å sende bilen til noen jeg kjenner som kan overhale den fullstendig, men om noen ønsker å komme med noen seriøse bud på bilen kan jeg være villig til å selge
1987 Toyota Corolla Levin coupe 3d, km 262000 (eller deromkring)
Neste EU-godkjenning: Innen utgangen av aug 2013
- Nybygget 4AGZE installert i 2010, bygget av ChinLeeKun i Malaysia, godkjent med denne motoren i vognkortet.
Frontmontert intercooler fra MR2 SW20 turbo. Ikke montert på større reimhjul.
- Motorrom rep for rust, punktsveiset, og omlakkert
- HKS HiPower eksos
- Magnaflow katalysator
- 2-veis Kaaz LSD m/ KOYO lager
- T3 tårnstag
- T3 Weld-on Ground control Front Coilover Kit, 6.0kg springrate (har også originale dempere/fjærer/fjærben foran)
- T3 Roll Center Adjusters
- T3 Camber Plates with upper hats
- Prothane bushing kit
- TRD senkefjærer bak
- Tokico HTS dempere foran og bak (justerbare)
- AJPS adjustable panhard rod
- 3 sett felger: Rota Grid i bronze m/nye sommerdekk, CelicaSupra-hjul m/nye piggfrie, og ATIWE felger med slitte piggfrie brukt på bane.
Bilen har vært i daglig bruk siden motorbyttet, også i vinter, og går som ei klokke. Det er ingenting galt med motoren.
Det største problemet nå er ganske omfattende rust i hjulbuer og kanaler. Omfanget i gulv er ukjent. Andre problemer er en bakaksling som uler under belastning, en liten ulyd fra inngående aksling i girkassa tross overhaling, og bremsekalipre bak der håndbrekkarmene fungerer dårlig, tross overhaling av kaliprene. Gassresponsen er også litt av/på de første milimetrene en presser på gasspedalen.
Problemet er å sette pris.
Jeg vil tippe det ikke er mange AE86'er på skilter og godkjent med 4AGZE, og attpåtil en helt ny motor.
Realistisk må en nok ut med kr 30.000 eller mer for å få bilen god som ny igjen, om man ikke gjør rustarbeidet selv. Ser for meg at det er interesserte der ute som har både tid å evner til å fikse denne opp igjen.
Tar imot bud fra kr 50.000 og oppover
Eller overtal meg til å gå lavere

1987 Toyota Corolla Levin coupe 3d, km 262000 (eller deromkring)
Neste EU-godkjenning: Innen utgangen av aug 2013
- Nybygget 4AGZE installert i 2010, bygget av ChinLeeKun i Malaysia, godkjent med denne motoren i vognkortet.
Frontmontert intercooler fra MR2 SW20 turbo. Ikke montert på større reimhjul.
- Motorrom rep for rust, punktsveiset, og omlakkert
- HKS HiPower eksos
- Magnaflow katalysator
- 2-veis Kaaz LSD m/ KOYO lager
- T3 tårnstag
- T3 Weld-on Ground control Front Coilover Kit, 6.0kg springrate (har også originale dempere/fjærer/fjærben foran)
- T3 Roll Center Adjusters
- T3 Camber Plates with upper hats
- Prothane bushing kit
- TRD senkefjærer bak
- Tokico HTS dempere foran og bak (justerbare)
- AJPS adjustable panhard rod
- 3 sett felger: Rota Grid i bronze m/nye sommerdekk, CelicaSupra-hjul m/nye piggfrie, og ATIWE felger med slitte piggfrie brukt på bane.
Bilen har vært i daglig bruk siden motorbyttet, også i vinter, og går som ei klokke. Det er ingenting galt med motoren.
Det største problemet nå er ganske omfattende rust i hjulbuer og kanaler. Omfanget i gulv er ukjent. Andre problemer er en bakaksling som uler under belastning, en liten ulyd fra inngående aksling i girkassa tross overhaling, og bremsekalipre bak der håndbrekkarmene fungerer dårlig, tross overhaling av kaliprene. Gassresponsen er også litt av/på de første milimetrene en presser på gasspedalen.
Problemet er å sette pris.
Jeg vil tippe det ikke er mange AE86'er på skilter og godkjent med 4AGZE, og attpåtil en helt ny motor.
Realistisk må en nok ut med kr 30.000 eller mer for å få bilen god som ny igjen, om man ikke gjør rustarbeidet selv. Ser for meg at det er interesserte der ute som har både tid å evner til å fikse denne opp igjen.
Tar imot bud fra kr 50.000 og oppover
Eller overtal meg til å gå lavere

Vedlegg
Sist redigert av Dr.Ling den 01 mai 2013 09:40, redigert 1 gang totalt.