TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Problemer med avgass etter turbobygg?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #431234  av Emil_L

Hei, ser for tiden ut som at jeg vil prøve å få hevet kjøpet av min MR2, da det dukker opp mer og mer problemer jo mer jeg leter. Greit nok at det er en bil som er 23 år gammel, men til å ha gått "bare" 190k km, er det labert mtp pris.
Har kontakt med en som driver med drifting, og han har en MR2 GTI stående, som han lurte på om jeg var intresert i.
Bilen er ikke eu-ok, og lurer litt på hvordan den blir å få gjennom, da den er bygd om til turbo (mulig det er orginal 3sgte motor som er dumpet nedi.) (Tenker på avgass spesielt, da de fleste verksteder er ganske nazi på akkurat dette)
 #431235  av Myklebust

Du får stikke å sjå på den. Trenger ikkje å kjøpe seg fleire problemer vettu. Og det haster vel ikkje akkurat med ny bil no? Synd at den skulle vere så skuff den bilen. Virka jo ganske grei :?
 #431250  av ArildM

3SGTE går som regel greit å få gjennom, men blir det stopp har du to valg, kaste skilta eller bytte tilbake til org motor. Ergo er det en risiko man må leve med konstant... :wink:
 #431317  av rkarlsen

Eneste som er, er at det kan ta litt tid hvis du skal godkjenne dette.

Jeg har holdt på i over 2 år med å få godkjent min, men ser endelig ut til å ordne seg.

Anbefaler deg å holde all kontakt med Om og Oppbyggings etaten i Oslo.

Da de vet hva de driver med.

Avgass skal være i orden så lenge du kan bekrefte at motoren er i EU fra før mtp årsmod.
 #431320  av ArildM

Spennende at du får godkjent din da! Håper du kan dele litt detaljer :)
 #431468  av rkarlsen

ArildM skrev:Spennende at du får godkjent din da! Håper du kan dele litt detaljer :)
Tenkte jeg skulle legge ut en liten liste over hva folk må ha.

Jeg har nok litt overkill mtp dokumentasjon.

Men kommer an på når jeg legger det ut pga hvis jeg får bilen godkjent, blir det vel så jeg er ute å kjører med go'bilen. :D
 #431753  av Royalmaas

Her har det veldig mye å si hvilket verksted du velger og hva mekaniker som utfører PKK`en. Går du til ett originalt Toyota verksted kan du krysse fingrene på att du får feil på motor da di sjekker om motoren hører til i vognkortet.

Er du lur så ringer du en venn som kanskje har en kompis som er grei, eller så får du satse på ett lit mindre seriøst verksted, da di ofte slipper gjennom vesentlige feil...
 #431817  av rkarlsen

Royalmaas skrev:Her har det veldig mye å si hvilket verksted du velger og hva mekaniker som utfører PKK`en. Går du til ett originalt Toyota verksted kan du krysse fingrene på att du får feil på motor da di sjekker om motoren hører til i vognkortet.

Er du lur så ringer du en venn som kanskje har en kompis som er grei, eller så får du satse på ett lit mindre seriøst verksted, da di ofte slipper gjennom vesentlige feil...
Er ikke akkurat enkelt når man må inn til BT for å vise bilen for at den skal være LOVLIG.

Jobber på Gardermoen så er ikke akkurat lite politi som kan plukke skiltene dersom jeg skulle være uheldig.

Men skal nå til Om- og Oppbyggings enheten på Risløkka på onsdag, så vi får se hvordan det går da.
 #431827  av Roye

Utrolig at flere biler har blitt godkjent mens andre må slite så voldsomt, ikke mye kontinuitet og hjelp hos våre bilmyndigheter i hvert fall...
 #435626  av rkarlsen

rkarlsen skrev:
Royalmaas skrev:Her har det veldig mye å si hvilket verksted du velger og hva mekaniker som utfører PKK`en. Går du til ett originalt Toyota verksted kan du krysse fingrene på att du får feil på motor da di sjekker om motoren hører til i vognkortet.

Er ikke akkurat enkelt når man må inn til BT for å vise bilen for at den skal være LOVLIG.

Jobber på Gardermoen så er ikke akkurat lite politi som kan plukke skiltene dersom jeg skulle være uheldig.

Men skal nå til Om- og Oppbyggings enheten på Risløkka på onsdag, så vi får se hvordan det går da.
Etter å ha jobbet litt mer med bilen og vært i kontakt med Toyota har jeg nå fått alt jeg trenger.

Skal på etterkontroll den 28 Okt.

Så forhåpentligvis er denne godkjent etter dette. :)