TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TempmÃ¥ler gÃ¥r bananas

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #52755  av bose

nå som jeg endelig har blitt 18 så spanderte fattern prøveskilter til bilen i helga. en kammerat av meg kjørte og ble frelst (får et nytt medlem snart), men etterhvert så begynnte temp måleren å oppføre seg rart. ved gasspådrag,så datt nåla bare rett ned. selvom oljetemp måleren viste 90 grader. når han slapp gassen så kom tempmåleren opp sakte igjen lurer på hva det er forno. måleren bare datt ned plutselig ved gasspådrag.
Kan det være dårlig kontakt?Noe som vet?
Takk for alle svar.
PS: gjelder mr2 mk1
Sist redigert av bose den 19 jul 2004 00:10, redigert 2 ganger totalt.

#52756  av memo

muligens termostaten som har tatt kveld.. koster nesten ingenting å bytte..

du kan prøve å skru den av, (tror den sitter i enden av den ene slangen som går fra radiatoren) dyppe den i kaldt vann, deretter dyppe den i kokende vann... hvis den ikke åpner/lukker seg, er den gåen..

#52758  av bose

hm ok. da kommer bilen til å koste litt penger framover. bremseklosser og lager som lagde litt lyder. men det får bare gå

#52772  av spkstrp

hørtes ut som småtteri ;) fiks det du

#52774  av memo

bremseklossene mine lager lyder hele tiden :P

de klanker mot skivene mine til stadighet, enda jeg har kjøpt slikt repair-kit greier til dem. de funker, hovedsaklig :)

hvis det er ule-lyder, så er det sannsynligvis:

1. slitte klosser. (mk1 blant mange, har et slikt varslingssystem når klossene blir slitte. en liten metall-sak treffer skiva, og den vil ule no jævli)

2. rusk i klossen. småstein eller lignende.

3. skjoldet som ligger utpå skiven treffer skiva. bøy! :)

#52784  av bose

DE skjolda du snakker eksisterer snart ikke lenger. Bilen har stått stille lenge og de var det første rusta kom å angrep. Men de kan vel kjøpes nye hos toyota?

#52785  av memo

helt sikkert. koster nok ikke allverden heller

#52786  av larsst185

Sjekk termostaten du,eller dårlig kontakt på stikket til tempgiveren.

#52795  av Mr2 Mk2

Hadde samme problemet med min,men det var bare dårlig kontakt.Har fiksa det nå,den var skrudd seg ut..