toycelica skrev:takker for svar,, mange gode poenger der. må bare si att jeg kjøpte denne bilen på impuls, siden jeg fikk den veldig billig. å siden den er sånn passe strøken, bare ett par små lakkskader, men det er en enkel fiks. trur nok jeg skal droppe det effektanlegget, bare bytte endestuss så den ser litt bedre ut.. regna ikke med det sku gi all verden med effekt uansett,, men skal ta en god service på motor,, så man kanskje får tilbake noen få av hestekreftene den har mista med årene..
Har tilgang til en krasja 2.0gti, men visst den motoren fra den ikke er no særlig,, så dropper jeg bytting av det..
trur jeg bare fresher denne biln litt opp,, så selger jeg den. trur jeg kan få ganske mye mere enn det jeg gav.. 
noen tips til ny celica da? noe med litt drag i.. er litt forelska i dette karosseriet, så helst noe der visst det finnes noe..
godt det er noen kloke hoder hær på forumet som kan gi fornuftige tips, for hadde jeg gjort det jeg hadde tenkt å gjøre med denne bilen,, så hadde det nok kosta mere enn det hadde smakt.. 
Vell den motoren er vesentlig sprekere og er ett mye bedre utgangspunkt, da det er samme motor som 3SGTE (altså turbomotor) bare sugemotor utgaven.
Uansett skal du bygge ordentlig bil så ville mitt tips til deg være å bytte bil til en ST185, 165 eller 205 mens du enda kan og ikke har lagt for mye penger i det, da dette vil lønne seg tilslutt og du da vil ha 4wd i stedet for for ff (framhjulstrekk)
Men uansett det er bare min mening og du gjør selv som du vil da det er ditt bygg eller din bil
Men ja du vil få er sprekere bil ved å bytte til en 3sge motor som du finner i GT-I, og dette er ett mye bedre utgangspunkt og trimme på selv som sugemotor, selv om 3sgte eller og bygge turbo på den 3sge'n vil gi mest bang for the buck.
Du har åsså flere alnternativer du kan åsså kjøpe en brukt 3SGE BEAMS motor fra feks. ebay, dette er akurat samme motor som sitter i GT-I'n bare 5 generasjon i stedet om jeg ikke tar feil her har du åsså ting som vvtli (variabel timing og løft) 11,5 i komp og ventiler i titan og masse andre porno deler, dersom du kjøper en såkalt Blacktop så har du 210 sugehester originalt fra Toyota på utrimma motor, eller en Redtop på 170HK,
Eller du kan kjøpe 3sgte disse fåes i 185,204/235,245 og 265HK ettersom hvilken generasjon og marked motoren er produsert for, her ville jeg enten ha gått for 2. eller 3. generasjon, (3 gen er mest å hente ut på uten å gå hardt til verks)
Eller du kan skaffe deg en 4Age topp eller motor, du vil da fortsatt bare ha 1,6L men det er ett mye bedre utgangspunkt å trimme på enn en 4afe og det fins mye deler til dem i likhet med 3S motorene.
Du finner mye info om alle alnternativene på nettet så det er bare å lese og finne ut av hva som er rett for deg.
Lykke til.