Side 1 av 1

Quick shift

Legg innLagt inn:20 jul 2004 21:19
av Maverick
Jeg har sett mange plasser at de har Quick Shift.
Hva i alle dager er dette, og hvordan fungerer det?
:roll:

Legg innLagt inn:20 jul 2004 21:29
av memo
er en erstatningsdel for girstanga (+ litt mer ned), og den gjør at det blir kortere mellom girene. det føles mer "tight" å gire.

Legg innLagt inn:20 jul 2004 22:21
av CrazyKnight
Stemmer. Men, er det noe poeng i å kjøpe det uten å bytte clutch?
Jeg mener, den originale clutchen er da ikke kjepp nok til å utnytte dette fullt ut?
Then again, I might be wrong... :?

CK
-halvveis i ferd med å bestille cold air intake... :twisted:

Legg innLagt inn:20 jul 2004 22:25
av memo
..du har jo clutchen inne når du girer uansett.. clutchen har vel ingenting å gjøre med hvor fort man girer? :)

mulig det er jeg som har gått glipp av noe men

Legg innLagt inn:20 jul 2004 22:27
av sindrejl
er derimot syncen man må gjøre noe med.. synkroniseringa må være kjapp u know. så kanskje du må bytte girkasse istedet ;)

Legg innLagt inn:20 jul 2004 22:52
av CrazyKnight
Quick-shifter'n gjør det raskere å utføre selve giringa, altså det å flytte "pinnen" fra ett sted til et annet. Men for å gire, må du tross alt clutche, og det er det som tar tid. Ergo, har du en "treg" clutch, hjelper det deg lite med quick-shift. Altså, dette er hvis man skal kjøre på bane osv. Til hverdags blir det jo noe annet. Men jeg hadde i allefall ikke giddi å kjøpt det uten å bytte clutch i tillegg... My opinion da... :roll:

CK

Legg innLagt inn:21 jul 2004 00:36
av doffy
likegreit å trene opp venstrefoten spør du meg :P

Legg innLagt inn:21 jul 2004 08:20
av henningl
Er uansett mye herligere med en tight kort spake enn en røre i grøten -pinne.

Legg innLagt inn:21 jul 2004 10:50
av laas
CrazyKnight skrev:Stemmer. Men, er det noe poeng i å kjøpe det uten å bytte clutch?
Jeg mener, den originale clutchen er da ikke kjepp nok til å utnytte dette fullt ut?
Then again, I might be wrong... :?

CK
Har ikke bare med hastighet på giringen å gjøre, selv om den gjerne blir litt kortere med en short shifter. Kort og kontant giring føles *utrolig mye mer* sportsbilaktig ut enn de fleste original-spaker, og bare det var verd pengene for min del...

Lars J

Legg innLagt inn:23 jul 2004 07:16
av Oas
det blir MYE raskere giring hade det på min gamle t23 og ikke nå enda på min nye t23 og jeg ble helt sjokka over hvor tregt det var uten short shifteren og med short shifter er sjangsen for å grinde/miss shifte mye mindre

også en dig ting på t23 i vertfall er at med en short shifter behøver man bare bevege hånd lede for å gire