Siste måneden har eg skura nettet etter vinterbil, men har ikkje klart å få kjøpt meg bil.. Bilene er å få kjøpt, men det er alltid noke som kjem i veien. Eg er kanskje litt for kresen
Uansett: I går lot eg fornufta seire og kjøpte modern sin raude Celica AT200!
Denne vart solgt i Spania og importert til Norge av førsteeier. Derfor vurderer eg å gjere noke eg ikkje har gjort før.. Nemlig å gje bilen et namn: SPANJOLEN!
Eg har egentlig brukt den til og frå jobb heilt sia eg solgte T16en, og har komt til at det er en ærlig og kjekk liten bil, om enn litt treig. Interiøret er nydelig og praktisk, med mange rom å legge småsaker i. Lydanlegget er noke av det beste med bilen. Djup bass, men samtidig akkurat passe diskant og mellomtone. Betre lyd trenger en rett og slett ikkje! Ellers er bilen i veldig god teknisk stand, men dessverre er det en del kosmetiske feil. Frontfangeren flasser.. Vanlig problem på disse. Er jo egentlig et bra utgangspunkt for GT4-front, men det lar eg vere. Det er gjort før + at det blir litt feil på en 116-hester. Ellers er lakken bra!
Denne kjem til salgs igjen til våren, og før den tid skal den oppgraderes og pyntes opp. Tenker å vere litt Wheeler Dealer
PLANER:

Denne vart solgt i Spania og importert til Norge av førsteeier. Derfor vurderer eg å gjere noke eg ikkje har gjort før.. Nemlig å gje bilen et namn: SPANJOLEN!

Eg har egentlig brukt den til og frå jobb heilt sia eg solgte T16en, og har komt til at det er en ærlig og kjekk liten bil, om enn litt treig. Interiøret er nydelig og praktisk, med mange rom å legge småsaker i. Lydanlegget er noke av det beste med bilen. Djup bass, men samtidig akkurat passe diskant og mellomtone. Betre lyd trenger en rett og slett ikkje! Ellers er bilen i veldig god teknisk stand, men dessverre er det en del kosmetiske feil. Frontfangeren flasser.. Vanlig problem på disse. Er jo egentlig et bra utgangspunkt for GT4-front, men det lar eg vere. Det er gjort før + at det blir litt feil på en 116-hester. Ellers er lakken bra!
Denne kjem til salgs igjen til våren, og før den tid skal den oppgraderes og pyntes opp. Tenker å vere litt Wheeler Dealer

PLANER:
- - Lakkere om frontfanger.
- Utbedre rust i dører.
- - Ny CD-spiller med USB/AUX og IPOD-kompatibilitet.
- Koplet opp basskasse.
- JDM baklykter.
- Nye skilt.
- Ny antenne.
- K&N panelfilter.
- Kjøpt inn to sett sommerfelger.
- Kjøpt inn et sett originale Celicafelger til vintersbruk. Satt på nye Nokian Hakkapeliita 5 piggdekk.
- Montert originale grøftelys.
- Pynta opp interiøret (TRD-snacks, nytt armlenstrekk i skinn mm.)
- Montert originalt stabstag i motorrom.
Vedlegg
IMAG0261 2000px.jpg (501.99 kiB) Vist 8491 ganger
IMAG0265 2000px.jpg (380.04 kiB) Vist 8491 ganger
IMAG0255 2000px.jpg (396.67 kiB) Vist 8491 ganger
IMAG0256 2000px.jpg (433.64 kiB) Vist 8491 ganger
Sist redigert av Myklebust den 31 jan 2014 14:38, redigert 4 ganger totalt.
Carina II 1.6 '89 - Carina II 2.0 '92 - Celica 1.6 '88 - Celica 1.8 '98 - Starlet 1.3 '83 - Celica Supra 2.8 '86 - Hilux 2.4 '18 - Yaris 1.8 TS '10 - Colt 1.3 '97
Carina II 2.0 GLi '88 - MX-5 2.0 RF '18 - RAV4 2.0 TD '03
Carina II 2.0 GLi '88 - MX-5 2.0 RF '18 - RAV4 2.0 TD '03