TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bilen min kutter pÃ¥ 1 bar?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #53079  av vegar85

min cs vil ikke lade over en bar. den kutter med en gang den går over 1 bar! noen som vet hva dette kan være?

#53084  av kennethx

Hva slags måler har du? Er den nøyaktig? Hvor er den koblet på? Jeg har i allefall ikke noe problem å lade 1.1 uten cut på min CS.

Men den vil uansett cut'e på 1.2. Boostcontroller du holder på å stille inn? Får du den til å ligge stabilt på 0.95Bar i 3,4 gir uten å cut'e? Har du prøvd å skru litt og litt opp, for så å teste mellom hver skruing hva trykk du har? Eller har du en mer avansert boost controller (elektronisk, kan ikke noe om de jeg)

#53089  av vegar85

kennethx skrev:Hva slags måler har du? Er den nøyaktig? Hvor er den koblet på? Jeg har i allefall ikke noe problem å lade 1.1 uten cut på min CS.

Men den vil uansett cut'e på 1.2. Boostcontroller du holder på å stille inn? Får du den til å ligge stabilt på 0.95Bar i 3,4 gir uten å cut'e? Har du prøvd å skru litt og litt opp, for så å teste mellom hver skruing hva trykk du har? Eller har du en mer avansert boost controller (elektronisk, kan ikke noe om de jeg)
jeg har testet 2 målere så jeg tror de er nøyaktig. den er koblet på vakumslage som er like ved innsuget. det er boostcontroller jeg driver å stiller på ja. jeg har stabilt trykk på 4,5 gir. den er ikke elektronisk. trnger hjelp??? bilen går jo ganske bra på 1 bar da!!! :lol:

#53091  av kennethx

Min måler er koblet på som vist på bildet, vet ikke om det har noe å si? Har du koblet fra TVSV?
Vedlegg
boost.jpg
boost.jpg (56.16 kiB) Vist 1799 ganger

#53174  av henningl

Det varierer litt fra bil til bil når dem egentlig kutter.. Trykk alene er ikke den eneste faktoren som har innvirkning.

Lag deg en FCD du. Vet at Kristian / Turbocelica har postet beskrivelse om hvordan man lager slikt her på forumet.

FCD er forresten bare noe enkel elektronikk som flytter fuelcut-grensen litt, i tilfelle du ikke visste det.

#53194  av CelicaTurbo

napp ut slangen til den orginale trykksensoren og sett en skrue i den eller noe og ta en prøvetur og se om du da ikke får fuelcut.. i så tilfelle kan en FCD hjelpe.. men ikke kjør med slangen slik på fast basis for da har du fjernet enhver form for beskyttelse og det er fort gjort å ble meget fattig da..

Ellers er det som Henning sier variasjoner fra bil til bil, det kan jo f.eks. være trykksensoren din som er litt sløv.. :wink:

#53271  av MR2Espen

du har ikke godt av flere hester vegard :lol: drar lett fra deg med mr2en min :twisted: :roll: :shock: 8) :wink: :!: :!:

#53317  av vegar85

MR2Espen skrev:du har ikke godt av flere hester vegard :lol: drar lett fra deg med mr2en min :twisted: :roll: :shock: 8) :wink: :!: :!:
jeg må jo ha mere krutt da espen

#53589  av vegar85

kennethx skrev:Min måler er koblet på som vist på bildet, vet ikke om det har noe å si? Har du koblet fra TVSV?

hva er tvsv???

#53661  av vegar85

jeg har koblet etter det bildet, så jeg tror jeg har gjort det riktig. vet ikke hva det kan være da???

#53731  av kennethx

Høres rett og slett ut som om du ikke har en CS hjerne, men en vanlig GT4 hjerne! Står det noe serienummer på ECU'en som vi kan sammenligne med min vs. en std. gt4?

#53746  av vegar85

hvor sitter hjernen på bilen?

#53847  av kennethx

Er den ikke under hanskerommet ett sted?

Men det ville jo være rart om du ikke har en CS hjerne på en CS da... Kan jo evt. være en dårlig trykk sensor som raporterer galt trykk?

Hvis alt er i orden skal ikke bilen cut'e før på 1.2bar

Men om du først har fått cut en gang vil bilen cut'e med en gang du bygger trykk, uansett hvor lite det måtte være. Da må du skru av tenningen og starte bilen på nytt for resette.

#53884  av vegar85

jeg må slå av og på bilen etter jeg har fått fuelcut ja.