Side 1 av 2
bilen min kutter på 1 bar?
Legg innLagt inn:21 jul 2004 13:19
av vegar85
min cs vil ikke lade over en bar. den kutter med en gang den går over 1 bar! noen som vet hva dette kan være?
Legg innLagt inn:21 jul 2004 13:38
av kennethx
Hva slags måler har du? Er den nøyaktig? Hvor er den koblet på? Jeg har i allefall ikke noe problem å lade 1.1 uten cut på min CS.
Men den vil uansett cut'e på 1.2. Boostcontroller du holder på å stille inn? Får du den til å ligge stabilt på 0.95Bar i 3,4 gir uten å cut'e? Har du prøvd å skru litt og litt opp, for så å teste mellom hver skruing hva trykk du har? Eller har du en mer avansert boost controller (elektronisk, kan ikke noe om de jeg)
Legg innLagt inn:21 jul 2004 14:22
av vegar85
kennethx skrev:Hva slags måler har du? Er den nøyaktig? Hvor er den koblet på? Jeg har i allefall ikke noe problem å lade 1.1 uten cut på min CS.
Men den vil uansett cut'e på 1.2. Boostcontroller du holder på å stille inn? Får du den til å ligge stabilt på 0.95Bar i 3,4 gir uten å cut'e? Har du prøvd å skru litt og litt opp, for så å teste mellom hver skruing hva trykk du har? Eller har du en mer avansert boost controller (elektronisk, kan ikke noe om de jeg)
jeg har testet 2 målere så jeg tror de er nøyaktig. den er koblet på vakumslage som er like ved innsuget. det er boostcontroller jeg driver å stiller på ja. jeg har stabilt trykk på 4,5 gir. den er ikke elektronisk. trnger hjelp??? bilen går jo ganske bra på 1 bar da!!!

Legg innLagt inn:21 jul 2004 14:49
av kennethx
Min måler er koblet på som vist på bildet, vet ikke om det har noe å si? Har du koblet fra TVSV?
Legg innLagt inn:22 jul 2004 08:31
av henningl
Det varierer litt fra bil til bil når dem egentlig kutter.. Trykk alene er ikke den eneste faktoren som har innvirkning.
Lag deg en FCD du. Vet at Kristian / Turbocelica har postet beskrivelse om hvordan man lager slikt her på forumet.
FCD er forresten bare noe enkel elektronikk som flytter fuelcut-grensen litt, i tilfelle du ikke visste det.
Legg innLagt inn:22 jul 2004 11:54
av CelicaTurbo
napp ut slangen til den orginale trykksensoren og sett en skrue i den eller noe og ta en prøvetur og se om du da ikke får fuelcut.. i så tilfelle kan en FCD hjelpe.. men ikke kjør med slangen slik på fast basis for da har du fjernet enhver form for beskyttelse og det er fort gjort å ble meget fattig da..
Ellers er det som Henning sier variasjoner fra bil til bil, det kan jo f.eks. være trykksensoren din som er litt sløv..

Legg innLagt inn:22 jul 2004 16:48
av MR2Espen
Legg innLagt inn:22 jul 2004 23:47
av vegar85
Legg innLagt inn:24 jul 2004 14:11
av vegar85
kennethx skrev:Min måler er koblet på som vist på bildet, vet ikke om det har noe å si? Har du koblet fra TVSV?
hva er tvsv???
Legg innLagt inn:24 jul 2004 14:31
av kennethx
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... light=tvsv
hvis du har montert en boostcontroller, type releve valve, må du koble ut tvsv for å oppnå stabilt trykk.
Legg innLagt inn:24 jul 2004 21:17
av vegar85
jeg har koblet etter det bildet, så jeg tror jeg har gjort det riktig. vet ikke hva det kan være da???
Legg innLagt inn:25 jul 2004 14:52
av kennethx
Høres rett og slett ut som om du ikke har en CS hjerne, men en vanlig GT4 hjerne! Står det noe serienummer på ECU'en som vi kan sammenligne med min vs. en std. gt4?
Legg innLagt inn:25 jul 2004 17:12
av vegar85
hvor sitter hjernen på bilen?
Legg innLagt inn:26 jul 2004 16:23
av kennethx
Er den ikke under hanskerommet ett sted?
Men det ville jo være rart om du ikke har en CS hjerne på en CS da... Kan jo evt. være en dårlig trykk sensor som raporterer galt trykk?
Hvis alt er i orden skal ikke bilen cut'e før på 1.2bar
Men om du først har fått cut en gang vil bilen cut'e med en gang du bygger trykk, uansett hvor lite det måtte være. Da må du skru av tenningen og starte bilen på nytt for resette.
Legg innLagt inn:26 jul 2004 20:33
av vegar85
jeg må slå av og på bilen etter jeg har fått fuelcut ja.