Min modifiserte 3S-GTE har store problemer med å fungere når den er kald. Den starter umiddelbart, idler helt fint, men det er svært tungt å akselerere, dvs. den sliter med å øke turtallet i det heletatt rett over 2000 RPM (under belastning), noe som jeg nesten må kunne ta den opp til for å kunne kjøre normalt i trafikken.
Dog dette blir bedre og bedre jo varmere den blir. Når motoren er varm så er problemet ikke-eksisterende.
Modifisert som beskrevet i viewtopic.php?f=33&t=42478
Kan dette ha noe med modifikasjonen av motoren å gjøre? Hvordan justerer ECUen for lav temperatur vanligvis? Blir den påvirket av piggyback slik at den får feile verdier på hva temperaturen egentlig er, eller noe tilsvarende? Kan det være noe annet relatert til modifiseringen, eller er dette et alvorlig tegn på noe som trenger service?
Dog dette blir bedre og bedre jo varmere den blir. Når motoren er varm så er problemet ikke-eksisterende.
Modifisert som beskrevet i viewtopic.php?f=33&t=42478
Kan dette ha noe med modifikasjonen av motoren å gjøre? Hvordan justerer ECUen for lav temperatur vanligvis? Blir den påvirket av piggyback slik at den får feile verdier på hva temperaturen egentlig er, eller noe tilsvarende? Kan det være noe annet relatert til modifiseringen, eller er dette et alvorlig tegn på noe som trenger service?