Jeg hadde en hyggelig prat med Polly Motorsport nylig. Jeg ble anbefalt bl.a. MoTeC M84, og for å få min bil som har for stor turbo (og detaljer i toppen av denne viewtopic.php?f=33&t=42478 tråden) og kun piggyback til å bli "normal" snakker vi rundt 70 000 kr såvidt jeg forstår det.
Jeg synes faktisk timeprisen ikke er så mye å si på, da det er helt vanlig at jo mer spesifikk fagfelt du går inn på jo mer øker prisen (vanlige mekanikere tar vel hva, minst 800 kr timen?). At det tar 5 dager med 8 timer hver dag å gjøre dette arbeidet kan jeg heller ikke si noe på, jeg vet ikke omfanget av arbeidet, det stemmer helt sikkert.
Arbeidet var omtrent som følger:
* Effekttest før arbeid
* MoTeC M84
* Universal ledningsnett
* Precision turbo, custom løsning
* Mapping på rullende landevei
* Arbeid over 5 dager
Ca. 70 000 kr
For meg så er 70 000 kr ganske mye penger. Jeg tenker også at bilen er jo gammel og dette er ikke langt unna bilen sin verdi. Det er litt mer enn jeg hadde sett for meg å bruke bare for å få den som en "normal" lett tunet MR2 turbo, jeg tenker at rundt 300 hester er helt grei ytelse for meg, så lenge jeg har en helt grei effektkurve.
Er det noen som kan foreslå et noe rimeligere alternativ?
Jeg skjønner ikke helt hva jeg skal med effekttest før arbeid da ytelsen på bilen er helt uakseptabel uansett. Ellers lurer jeg på om noen kan forklare meg hvorfor jeg bør bruke MoTeC M84 og ikke et rimeligere alternativ. M84 virker som en litt mer seriøs løsning for motorer med mer enn kun 4 sylindre.
Hva synes dere?
Edit: Merk at jeg ikke har anledning til å kjøre en tur som tar nesten en hel dag for å levere fra meg bilen, såvidt jeg forstår det lar ikke et slikt prosjekt gjøre seg ferdig på én dag, så da må jeg i så fall overnatte flere dager, eller dra hjem og så tilbake igjen. Det passer ikke inn med min hverdag og er ikke helt ønskelig.
Jeg synes faktisk timeprisen ikke er så mye å si på, da det er helt vanlig at jo mer spesifikk fagfelt du går inn på jo mer øker prisen (vanlige mekanikere tar vel hva, minst 800 kr timen?). At det tar 5 dager med 8 timer hver dag å gjøre dette arbeidet kan jeg heller ikke si noe på, jeg vet ikke omfanget av arbeidet, det stemmer helt sikkert.
Arbeidet var omtrent som følger:
* Effekttest før arbeid
* MoTeC M84
* Universal ledningsnett
* Precision turbo, custom løsning
* Mapping på rullende landevei
* Arbeid over 5 dager
Ca. 70 000 kr
For meg så er 70 000 kr ganske mye penger. Jeg tenker også at bilen er jo gammel og dette er ikke langt unna bilen sin verdi. Det er litt mer enn jeg hadde sett for meg å bruke bare for å få den som en "normal" lett tunet MR2 turbo, jeg tenker at rundt 300 hester er helt grei ytelse for meg, så lenge jeg har en helt grei effektkurve.
Er det noen som kan foreslå et noe rimeligere alternativ?
Jeg skjønner ikke helt hva jeg skal med effekttest før arbeid da ytelsen på bilen er helt uakseptabel uansett. Ellers lurer jeg på om noen kan forklare meg hvorfor jeg bør bruke MoTeC M84 og ikke et rimeligere alternativ. M84 virker som en litt mer seriøs løsning for motorer med mer enn kun 4 sylindre.
Hva synes dere?
Edit: Merk at jeg ikke har anledning til å kjøre en tur som tar nesten en hel dag for å levere fra meg bilen, såvidt jeg forstår det lar ikke et slikt prosjekt gjøre seg ferdig på én dag, så da må jeg i så fall overnatte flere dager, eller dra hjem og så tilbake igjen. Det passer ikke inn med min hverdag og er ikke helt ønskelig.
Sist redigert av diracdeltafunction den 22 okt 2013 22:12, redigert 1 gang totalt.