TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 motor gjennomslag :(

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #436273  av Toyotamr294

Hei! Kjøpte en Mr2 for ikke så veldig lenge siden, da gikk den bra og ikke noe problemer, 1 uke etter kjørte jeg opp en litt bratt bakke, og plutselig begynte motoren og tikke, og det var nesten ingen kraft, så kjørte jeg hjem og skrudde av manifoiler og alt, og sendte bilen på verksted for og feil søke, da var det ikke noe komprisjon på skilnader 1og 2, da trodde vi at det var topp pakningen, og bytta den, så fikk jeg den hjem, og skrudde på alt igjen, så starta jeg den, og så var det flat pedal, så så jeg på reima om den var rett montert, og sjekka innsuget, der kom det trykk og olje ut,(gjennomslag, defekt stempel ring) som jeg tror.. Noen som har noen erfaringer med dette? Og om hvilken vei motoren skal ut, kjente problemer, og eventuelt bilder, og kjøp av nye ringer. Og vist noen er intrisert i og bytte motoren mot en aen som går, pluss mellomlegg, har gått 170 000 :wink:
 #436280  av Makk

Motoren er lettest å dra ut nedenfra. Spesielt om du har løftebukk... Regner med det er mk2?

Noen her på forumet har en 3sge til salgs som er billigere enn overhaling men jeg husker ikke hvem, han poster vel snart :p

Til info ga jeg 5k for en motor da en av mine røk :)
 #436284  av Emil_L

Har en til salgs jeg :) Kommer ut om et par uker :) Blåst topppakning/topp
 #436290  av ArildM

Hør med David her på forumet eller Egon på motorimport.dk så ordner de ny motor til deg om du trenger, trenger ikke å koste så mye som nevnt tidligere :)