TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• skru turbo trykk pÃ¥ 3sgte 3 gen

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #436372  av runejakobsen

hei,

tenkte å skru litt på turbotrykket på motoren.
ligger på 0,6 bar nå
har åpen luftfilter og grom eksos.
noen som veit hvor mye jeg kan skru opp før alt går til helvette?
filer og eksos er eneste som er gjort med motor.
 #436376  av FT86

Hvis det hadde vært min bil så hadde jeg nok ikke tatt ut mer enn 1,5 bar. ( vet ikke om dette holder heller jeg) er jo bare å justere litt opp også prøve en liten tur, hvis du er happy så lar du det være. Hvis ikke tar du litt til opp :) sjekk mightycarmods på youtube også søk bleedvalve
 #436377  av ArildM

Regner med du har boost kontroller og turbotrykksmåler?
I så fall er vel 1bar "trygt å kjøre på" om du skal ha motoren en stund, 1.2bar er vel i øvre hva som går an å kjøre på den motoren uten å modifisere.
Sånn såvidt jeg vet.
 #436382  av Makk

Stemmer det, 1.2 er maks på originalturbo, prøver man noe mer får man et abrupt loss of power når boosten går over det :)

1 Bar er en fin plass å ligge, men har du elektronisk boost controller der du kan lagre program så er det ganske knall og lagre Original, 1bar og maks (1.2)

Sånn i tilfelle noen holder følge med deg så kan du trykke på en knapp og presse ut en hardere fis :D
 #436401  av sleeper

1.2kg er rimelig safe... kan gå med 1.3 også, men da kan det hende du må bytte bankesensor nå og da..
 #436618  av marlboro1310

Kjørte 1.35b på originalturbo CT20B på min gen3 turbo, sammen med Apexi Power FC sprut, Blitz eksos, Phoenix Power IC, HKS soppfilter, Iridium plugger, pluggledninger fra 98turbo. Kjørte uten noen som helst problemer, men nå er jeg av den typen som lar bilen kjøre seg varm før jeg flater ut pedalen, og som lar bilen gå seg ned ETTER kjøring...uten disse to faktorene skal du bare glemme alt.

MEN, 1.35b er i overkant av hva originalturboen kan levere under press\lengre tid...den har klart sine begrensninger, men hva er kravet da liksom? Til banebruk tror jeg den faller litt igjennom...

8)
 #436700  av runejakobsen

Stillte den til 1 bar men trur den har gått over for dro på en gang og da dauan ut men kan kjøres men er litt redusert effekt. Motorlampe, brems og batteri lampa lyser og den har slutta og lade. Noen som veit åsen man fikser det?
 #436703  av diracdeltafunction

runejakobsen skrev:Stillte den til 1 bar men trur den har gått over for dro på en gang og da dauan ut men kan kjøres men er litt redusert effekt. Motorlampe, brems og batteri lampa lyser og den har slutta og lade. Noen som veit åsen man fikser det?
Jeg er nybegynner så jeg vet egentlig ikke hva jeg snakker om. Så ta det jeg sier med en klype salt og ikke hold meg ansvarlig for noe som helst!

Når det er sagt så høres dette ut som fuel cut, etter jeg har lest http://www.mrcontrols.com/primers/fuelCut.htm
The ECU will stay in fuel cut mode until you turn the engine off. After that, the engine will be allowed to boost again but the ECU will have stored a code (code 34) in its memory that will not be forgotten until you disconnect the battery or pull the EFI fuse out for at least 15 seconds.
Så kanskje du skal skru ned trykket og ta en "power cycle" på den, slik det er anbefalt i den guiden?
 #436713  av diracdeltafunction

runejakobsen skrev:var dynamo reima som røyk :P
Interessant, min røk også for bare et par uker siden. Men da hadde jeg batterilampen og oljelampen som feilmelding.

Men fikk du virkelig dårligere motoreffekt av at dynamoreimen røk? Det virker jo helt merkelig, med mindre spenningen på batteriet var så lav at diverse systemer ble påvirket? Det skjedde med meg når jeg fikk lav spenning, men da var det såvidt motoren fungerte i det heletatt og jeg bare stoppet og ladet batteriet.