Har litt problemer med kaldstart på 90 mod mk2, må gjerne kjøre den litt på starter, før jeg slipper opp, og da er det så vidt den hurker igang... hjelper ikke å bruke gass, kanskje heller motsatt
Når jeg først har fått start så jager den rundt 2000 rpm til den har blitt varm og deretter maler veldig fint rundt 900, når den er varm så starter den fint også.
Sjekke feilkoder igår, og da fikk jeg feil på Lambda og knock sensor... men disse skal da ikke ha noe med kaldstart å gjøre?
(Ifølge forrige eier er lambda dårlig, hender man får check engine light og bilen drar dårlig, etter en stopp/start så går den fint igjen)
Når jeg kjørte en tur igår døde også vanntemp måleren i dashen...
Så bare to sensorer... den grønne og en brun, ohmet over den grønn vanntemp sensoren tidligere idag og fikk fornuftige verdier.
Er den brune til dashen? eller er det en annen sensor?
Hva annet burde jeg sjekke? noen vanlige syndere på disse bilene?
Når jeg først har fått start så jager den rundt 2000 rpm til den har blitt varm og deretter maler veldig fint rundt 900, når den er varm så starter den fint også.
Sjekke feilkoder igår, og da fikk jeg feil på Lambda og knock sensor... men disse skal da ikke ha noe med kaldstart å gjøre?
(Ifølge forrige eier er lambda dårlig, hender man får check engine light og bilen drar dårlig, etter en stopp/start så går den fint igjen)
Når jeg kjørte en tur igår døde også vanntemp måleren i dashen...
Så bare to sensorer... den grønne og en brun, ohmet over den grønn vanntemp sensoren tidligere idag og fikk fornuftige verdier.
Er den brune til dashen? eller er det en annen sensor?
Hva annet burde jeg sjekke? noen vanlige syndere på disse bilene?