TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor fÃ¥r kjøper/importerer folk 3sgte motor fra?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #438051  av God

Du kan få tak i 3sgte hos motorimport.dk i Danmark. Han har en 225hk JDM 3sgte motor fra en MR2 liggende på lager for øyeblikket til 7500kr inkl. moms. 136k på nåla.

Fraktkostnadene er jeg ikke sikker på, men tror ikke det er så altfor mye etter hva jeg har hørt.. Ta en prat med han. ;) Kan jo også ta båten over og hente motoren, så får du en fin tur i samme slengen? Spørs hvor i Norge du bor da selfølgelig, hehe. :wink:

Gen.3 motoren er jo det beste alternativet om du skal holde motoren din original og bare skru opp ladetrykket litt. Motoren kommer med bla. ct20 turboen, girkasse med dobbelt lag synkringer, større spjeldhus, metaltoppakning fra fabrikk, sterkere stempelringer, bedre oljekjøling, forbedret fuelrail, større dyser bla.

Skal du derimot skru og trimme motoren, så er 2.gen det beste og billigeste alternativet. Du kan fint klare 260-270hk på denne motoren med org. hjerne og oppstilt ladetrykk. Husk å gå over slitedeler før du gjør noe som helst. Ligger guider her på forumet på hvordan du får mest mulig effekt ut av motoren. Skal du ha mer enn dette, så må du oppgradere bensinsystemet.

Men nå skal ikke lage en trimme-guide til deg! Håper dette gjor deg litt klokere. :)
 #438054  av God

Ja, er nok komplett motor. Hvis den ikke er det, så ville han spesifisert det. Be han sende bilder til deg. :wink:

Hør med David her på forumet. Han vet kanskje noe mer om hvor du kan få tak i 3sgte.
 #438239  av lasse

Om du skal bygge om en gti så er det bare rearcut som gjelder, i tillegg til motor og girkasse trenger du drivaksler, nav bak (du kan klare deg med gti kasse, aksler og nav, men da må du kjøre med gti svinghjul og clutch også, kommer til å slure fælt, og girkassa blir ett svakt punkt) coil, igniter, kullfilter (om du bryr deg om sånt), eksos, ledningsnett, ECU pluss endel annet nips som sitter på torpedoveggen.
Kjøper du kun en motor kommer du til å bruke både lenger tid og mer penger på å få bilen opp og gå...
 #438348  av Lyngra

Hei
Jeg har en 3.gen komplett motor liggende. Ble tatt ut av bilen da jeg måtte ha den på EU Kontroll..
Motoren er 100% komplett og sviver som en klokke.

vis du er interessert ta kontakt eyvind.lyngra@gmail.com
Motoren står i Stavanger området.

mvh
Eyvind