TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3s gte spm om trimming

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #438707  av schtein

Er det stor forskjell på 2 og 3 gen motor?
hvor mye hk kan mann hente før toppen sier stopp?
holder veiv langt?

Da jeg har gått litt lei bmw og 2jz gte'n som jeg har stående skal jeg selge. så ser etter noe nytt å begynne med.
Mr2 ser meget moromt ut.

Takker for alle som gidder å svare :-P
 #438714  av 3rlend

schtein skrev:Er det stor forskjell på 2 og 3 gen motor?
holder veiv langt?

Da jeg har gått litt lei bmw og 2jz gte'n som jeg har stående skal jeg selge. så ser etter noe nytt å begynne med.
Mr2 ser meget moromt ut.

stor forskjell på gen 2 og 3, større dyser på 3, helt annen bunnpanne og litt rundt der :P 2 bruker ct26 turbo (drit) 3 bruker ct20b.
3 bruker map sensor mens 2 bruker luft mengde måler. bedre kammer i gen 3. foskjell på "bolt mønsteret" mtp manifolder på gen 2 og 3. noe nyere elektronikk i gen 3 :P kommer ikke på noe særlig, men er mange forskjeller.
gen3 har vel også "shim under bucket" mens gen 2 har shim over bucket på ventil løfterne, gen 2 kan ikke ha større en 9.9mm i løft på kammene. da må det freses plass i toppen, om det var 9.9 eller 9.7 husker jeg ikke. spør Motorsporthuset her på forumet :)

skal du trimme med sprut og ny turbo, dyser osvosv innmat så er det egentlig opp til deg selv etter som jeg har forstått.
topp har jeg ingen erfaring med :) men får kjøpt ferdig portet topp fra www.atsracing.net billig :)
veiva, har aldri lest om noen som har drept veiva i disse faktisk :)
 #438721  av schtein

3rlend skrev:
schtein skrev:Er det stor forskjell på 2 og 3 gen motor?
holder veiv langt?

Mr2 ser meget moromt ut.

stor forskjell på gen 2 og 3, større dyser på 3, helt annen bunnpanne og litt rundt der :P 2 bruker ct26 turbo (drit) 3 bruker ct20b.
3 bruker map sensor mens 2 bruker luft mengde måler. bedre kammer i gen 3. foskjell på "bolt mønsteret" mtp manifolder på gen 2 og 3. noe nyere elektronikk i gen 3 :P kommer ikke på noe særlig, men er mange forskjeller.
gen3 har vel også "shim under bucket" mens gen 2 har shim over bucket på ventil løfterne, gen 2 kan ikke ha større en 9.9mm i løft på kammene. da må det freses plass i toppen, om det var 9.9 eller 9.7 husker jeg ikke. spør Motorsporthuset her på forumet :)

skal du trimme med sprut og ny turbo, dyser osvosv innmat så er det egentlig opp til deg selv etter som jeg har forstått.
topp har jeg ingen erfaring med :) men får kjøpt ferdig portet topp fra http://www.atsracing.net billig :)
veiva, har aldri lest om noen som har drept veiva i disse faktisk :)

fant ikke toppen, men bunn delen var jævli aktuell
 #438756  av sleeper

Orginalt så er det stor forskjell på en 2 og 3 gen motor, ser du for deg at du klarer deg med 300-320hk i motor, så er nok en 3 gen best. Men skal du over det så er det ikke så viktig hvilken verson du bruker. ( 3 gen innsugmanifoil holder vel litt bedre med ved mye hk, men utover det så er det ikke store forskjellene, det meste må byttes uansett.
ang topp, så er de orginale toppene meget bra på disse motorene, bare og bytte ut avtagbare deler ( kammer, fjærer ,drev osv.)
Porting er ikke noe poeng på disse ( utover fjerning av støpekanter og matche portene mot manifoiler)

Innsugsmanifoil er også greit og bytte ut.

Veiv er også skuddsikker, samme med råder.
men rådene er tunge, så like greit og bytte de ut om du bygger ny blokk.
Stempel er dårlig.. klarer kansje og få de til og holde på 400hk om ALT er perfekt justert. men som regel så går de istykker før den tid.
 #438762  av 3rlend

fader så enkelt du fikk til å forklare det :P
 #438764  av schtein

sleeper skrev:Orginalt så er det stor forskjell på en 2 og 3 gen motor, ser du for deg at du klarer deg med 300-320hk i motor, så er nok en 3 gen best. Men skal du over det så er det ikke så viktig hvilken verson du bruker. ( 3 gen innsugmanifoil holder vel litt bedre med ved mye hk, men utover det så er det ikke store forskjellene, det meste må byttes uansett.
ang topp, så er de orginale toppene meget bra på disse motorene, bare og bytte ut avtagbare deler ( kammer, fjærer ,drev osv.)
Porting er ikke noe poeng på disse ( utover fjerning av støpekanter og matche portene mot manifoiler)

Innsugsmanifoil er også greit og bytte ut.

Veiv er også skuddsikker, samme med råder.
men rådene er tunge, så like greit og bytte de ut om du bygger ny blokk.
Stempel er dårlig.. klarer kansje og få de til og holde på 400hk om ALT er perfekt justert. men som regel så går de istykker før den tid.
Takker for bra svar!