TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvliken girolje er bra til MR2 MK2?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #53833  av tahustvedt

Jeg vil bytte girolje nå i et forsøk på å få bort litt girkasselyder. Dessuten har jeg ikke byttet siden jeg fikk bilen.

Hvilken olje er bra, og hvor får jeg bestilt det. Jeg bor i gokk og har ikke tilgang til eksotiske merker uten å bestille.

En olje jeg ville skaffe etter å ha lest litt her er Pennzoil GEAR 4S SAE 75W-90 SEMI-SYNTHETIC GEAR OIL. Den er utgått i følge forhandleren jeg forhørte meg hos (se nedenfor) og han mente at jeg kan bruke GEARPLUS® SUPER SAE 75W-90 FULL-SYNTHETIC GEAR
OIL (varenr. 1301001) i stedet i de fleste tilfeller (?) men jeg vil spørre her først.

Dette er forhandleren jeg fant Pennzoil hvor jeg kan bestille:
http://www.tbenger.no/index2.htm

#54254  av tahustvedt

Ok. Takk! Tror jeg prøver den...

#58140  av tahustvedt

Bestilte 4 L MT-90 fra Crazytuning for over to uker siden. Fikk en mail hvor det sto at det ville ta to til fem dager (eller noe sånt). :?:

Er det vanlig fra Crazytuning?

#58144  av kennethx

Det er vel fordi de stoler på tid deres leverandører gir, men så skjer det noe med forsendelsen og den blir utsatt. Det er jo utenfor deres kontroll om ting blir forsinket/rotet vekk av transportfirma. Og vi vet alle hvordan transportfirma er. ;(

Jeg hadde problemer med sen leveranse en gang, men de ordnet opp i allefall, og det er jo tross alt det viktigste. :)

#58148  av chris

dessverre er forsinkelser fra leverandør ofte et stort problem. og det går jo ut over "uskyldige" da, dvs både kunde og importør.

#58621  av tahustvedt

HÃ¥per det kommer snart, da. :)

Bare det ikke blir som den gangen jeg bestilte luftfilter til Abarth'en min fra Powerzone. Det kom etter seks måneder, og de sendte bare ett filter i stedet for to som jeg bestilte (to forgassere). :lol:

#58935  av tahustvedt

Jeg fikk telefon fra Crazytuning i dag. De mente bilen min ikke skulle ha MT-90, men i stedet MTL så jeg prøver det i stedet. Nå er oljen på vei og det er bra! :)