TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Spydere og fylling av bensin

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #53866  av laas

Jeg plages med at mange bensinpumper må behandles svært så forsiktig for at ikke auto-stopp skal trigge, selv på bortimot tom tank. En annen kompis med mk3 har samme problemet. Dette er selvsagt pumpe-avhengig, men jeg husker jo aldri hvilke pumper det gjelder og ikke.

Lurte egentlig bare på om dette var helt universelt for alle spydere? Er det noen som har MR2 mk3 som ikke har problemer med noen bensinpumper?

Lars J

#53867  av sindrejl

det der gjelder faktisk fra bensinstasjon til bensinstasjon.. på celicaen hadde jeg ingen problemer, på mk1'en har jeg problemer overalt utenom på shell :P

#53872  av sexten

samme med MR2 mk2. veldig varierende hvilke som funker og hvilke jeg må LURE bensin i :P

#53873  av sindrejl

tror egentlig det er bilen som ikke liker alle pumper ;) den er som et barn da.. godterier kaster den i seg mens annen mat må du lure i den :P

#53877  av angrykid

Jeg har store problemer med mindre jeg presser pumpa nedover, slik at strålen ut av tuppen spyler opp i røret som går ned til tanken. Hvis jeg ikke gjør det, så stopper tankinga for hver liter liksom.. litt pes, men men. :)

#53879  av chris

har tidvis samme problemet på min. jeg tanker bare på statoil for øvrig.

#53880  av jan-erik

Har også de samme problemene på min MK3. Men ikke overalt, så som dere andre sier er det veldig pumpeavhengig.

#53886  av laas

Christ, om problemet er så stort er det rart det ikke gjøres noe med det...

Fyller selv stort sett på Statoil og Hydro Texaco, men jeg mener jeg sleit med å få spyderen til å svelge Shell V-Power-tran for noen måneder siden også ;)

FÃ¥r ta en tur innom Esso snart.

Lars J

#53888  av chris

det kan faktisk variere fra pumpe til pumpe innen samme bensinstasjon.

#53927  av CrazyKnight

Jeg har fylt ved absolutt alle kjeder, maaaange steder rundt om, og har ALDRI hatt problemer med det. Klemmer pumpa i bunn, og den eneste som er ulykkelig er VISA-kortet... (Og jeg skjønner det i grunnen godt... :roll: )
Jeg fyller stort sett Shell V-Power nå, og som med alt annet, no problemo!

Kanskje vi Østfold(-bønder) er så vant til å fylle på EPA traktoren at vi har et ørlite overtak på dere andre? :lol:

CK
-kretsmester i bensinfylling...

#53935  av sindrejl

v-power.. noe vits å bruke sånnt mer enn en-to tanker da?

#53939  av Master

et triks som funka for meg: ikke stikk tuten helt neddi (ca halvveis) samt "knekke" håndtaket nedover. Aldri problemer på noen pumper med den metoden. Fikk stopp hos de fleste når jeg bare stakk tuten lengst neddi og ga på.

#53941  av bose

sindrejl skrev:v-power.. noe vits å bruke sånnt mer enn en-to tanker da?
tror en reinblåsing av motoren funker vel så bra. en dag på bane ellerno.
bare kjør motoren hardt og lenge. den har bare godt av det hvis man kjører ganske pent til vanlig

#53942  av chris

bose skrev:
sindrejl skrev:v-power.. noe vits å bruke sånnt mer enn en-to tanker da?
tror en reinblåsing av motoren funker vel så bra. en dag på bane ellerno.
bare kjør motoren hardt og lenge. den har bare godt av det hvis man kjører ganske pent til vanlig
ja, det er visst bensin for de som aldri kjører over 70, som soter ned motoren.

dessuten tanker jeg aldri 95 oktan ;)

#53954  av @lpher

Master skrev:et triks som funka for meg: ikke stikk tuten helt neddi (ca halvveis) samt "knekke" håndtaket nedover. Aldri problemer på noen pumper med den metoden. Fikk stopp hos de fleste når jeg bare stakk tuten lengst neddi og ga på.
What he said :D

@lpher