Side 1 av 2

Spydere og fylling av bensin

Legg innLagt inn:26 jul 2004 19:21
av laas
Jeg plages med at mange bensinpumper må behandles svært så forsiktig for at ikke auto-stopp skal trigge, selv på bortimot tom tank. En annen kompis med mk3 har samme problemet. Dette er selvsagt pumpe-avhengig, men jeg husker jo aldri hvilke pumper det gjelder og ikke.

Lurte egentlig bare på om dette var helt universelt for alle spydere? Er det noen som har MR2 mk3 som ikke har problemer med noen bensinpumper?

Lars J

Legg innLagt inn:26 jul 2004 19:32
av sindrejl
det der gjelder faktisk fra bensinstasjon til bensinstasjon.. på celicaen hadde jeg ingen problemer, på mk1'en har jeg problemer overalt utenom på shell :P

Legg innLagt inn:26 jul 2004 19:46
av sexten
samme med MR2 mk2. veldig varierende hvilke som funker og hvilke jeg må LURE bensin i :P

Legg innLagt inn:26 jul 2004 19:50
av sindrejl
tror egentlig det er bilen som ikke liker alle pumper ;) den er som et barn da.. godterier kaster den i seg mens annen mat må du lure i den :P

Legg innLagt inn:26 jul 2004 19:55
av angrykid
Jeg har store problemer med mindre jeg presser pumpa nedover, slik at strålen ut av tuppen spyler opp i røret som går ned til tanken. Hvis jeg ikke gjør det, så stopper tankinga for hver liter liksom.. litt pes, men men. :)

Legg innLagt inn:26 jul 2004 20:00
av chris
har tidvis samme problemet på min. jeg tanker bare på statoil for øvrig.

Legg innLagt inn:26 jul 2004 20:08
av jan-erik
Har også de samme problemene på min MK3. Men ikke overalt, så som dere andre sier er det veldig pumpeavhengig.

Legg innLagt inn:26 jul 2004 20:38
av laas
Christ, om problemet er så stort er det rart det ikke gjøres noe med det...

Fyller selv stort sett på Statoil og Hydro Texaco, men jeg mener jeg sleit med å få spyderen til å svelge Shell V-Power-tran for noen måneder siden også ;)

Får ta en tur innom Esso snart.

Lars J

Legg innLagt inn:26 jul 2004 20:41
av chris
det kan faktisk variere fra pumpe til pumpe innen samme bensinstasjon.

Legg innLagt inn:26 jul 2004 22:19
av CrazyKnight
Jeg har fylt ved absolutt alle kjeder, maaaange steder rundt om, og har ALDRI hatt problemer med det. Klemmer pumpa i bunn, og den eneste som er ulykkelig er VISA-kortet... (Og jeg skjønner det i grunnen godt... :roll: )
Jeg fyller stort sett Shell V-Power nå, og som med alt annet, no problemo!

Kanskje vi Østfold(-bønder) er så vant til å fylle på EPA traktoren at vi har et ørlite overtak på dere andre? :lol:

CK
-kretsmester i bensinfylling...

Legg innLagt inn:26 jul 2004 23:07
av sindrejl
v-power.. noe vits å bruke sånnt mer enn en-to tanker da?

Legg innLagt inn:26 jul 2004 23:19
av Master
et triks som funka for meg: ikke stikk tuten helt neddi (ca halvveis) samt "knekke" håndtaket nedover. Aldri problemer på noen pumper med den metoden. Fikk stopp hos de fleste når jeg bare stakk tuten lengst neddi og ga på.

Legg innLagt inn:26 jul 2004 23:29
av bose
sindrejl skrev:v-power.. noe vits å bruke sånnt mer enn en-to tanker da?
tror en reinblåsing av motoren funker vel så bra. en dag på bane ellerno.
bare kjør motoren hardt og lenge. den har bare godt av det hvis man kjører ganske pent til vanlig

Legg innLagt inn:26 jul 2004 23:45
av chris
bose skrev:
sindrejl skrev:v-power.. noe vits å bruke sånnt mer enn en-to tanker da?
tror en reinblåsing av motoren funker vel så bra. en dag på bane ellerno.
bare kjør motoren hardt og lenge. den har bare godt av det hvis man kjører ganske pent til vanlig
ja, det er visst bensin for de som aldri kjører over 70, som soter ned motoren.

dessuten tanker jeg aldri 95 oktan ;)

Legg innLagt inn:27 jul 2004 00:28
av @lpher
Master skrev:et triks som funka for meg: ikke stikk tuten helt neddi (ca halvveis) samt "knekke" håndtaket nedover. Aldri problemer på noen pumper med den metoden. Fikk stopp hos de fleste når jeg bare stakk tuten lengst neddi og ga på.
What he said :D

@lpher