jeg kjøpte min mr2 mk3 2001 modell i fjor hos toyota drammen.
den var tidligere eid av en ansatt hos toyota norge, og jeg regnet med at det da burde være en bil som var godt tatt vare på. alle servicer er fulgt, og jeg er egentlig veldig veldig fornøyd med bilen, men jeg syntes jeg har hatt mye små problemer med den og lurte egentlig bare på om noen har vært borte i det samme?
1. ved skifte til vinterdekk(ca 1 mnd etter kjøp) røk en hjulbolt på venstre bakhjul. ble byttet(garanti)
2. ved 60000 km service(den hadde gått 56000 når jeg kjøpte den) så ble bremser skiftet(også garanti) er dette normalt eller 60 k ?
3.når jeg så fikk den tilbake var det lysdioder i dashbordet som plutselig ikke fungerte(sikkert bare slurv fra verkstedet) men da jeg tok det opp med de så de at de skulle fikse det ved neste service(dvs 75k) er det ikke litt dårlig service å si at jeg må leve med en feil de har forårsaket i 15000 km?
4. var innom toyota drammen igjen for ca 2 uker siden for å bestille meg alle verkstedhåndbøkene(som forøvrig koster en liten formue!) og nevnte at jeg syntes bilen hadde brukt forunderlig mye olje siden 60k service(har nå gått ca 66k) og svaret hans da var at, ja 1ZZFE motoren hadde det vært en del problemer med både i corolla,celica og mr2. motoren har visstnok dårlig lufting og det blir derfor koksbelegg i sylindrene(eller noe sånt) som resultat av det har toyota utvidet garantien på selve motorblokken til 5 år, og han bestillte ny til meg der og da og denne blir byttet på garanti!!dette gjorde de uten så mye som en gang gå ut å se på bilen min. det er jo i og for seg bra, men det er litt alarmerende at en blokk med stempler,råder,veiv osv må byttes etter litt over 60 k!er det det noen andre som har måttet gjøre dette??hvis ikke så anbefaler jeg dere å dra til nærmeste toyota dealer å få dette på garanti så før bilen din blir for gammel!(den nye 1ZZFE motoren skal være oppgradert slik at det ikke skjer igjen)
6. som om ikke det var nok så har girkassen begynt å bli vrang de siste ukene. ved nedgiring til 4. gir blir det en del skrangling og skraping og i 2.gir skjer det nesten hele tiden både på opp og nedgiring. kun etter at bilen har blitt varm, og mest på nedgiring,men det høres ut som om girkassa skal falla av!!! har gjort typiske "sluretester" og det virker ikke som om det er noe galt med clutchen...noen som har noen ideer her???
bortsett fra det er jeg kjempefornøyd med bilen.....beste kjøremaskinene jeg noen gang har hatt....umulig å kjøre en tur uten å glise fra øre til øre,uansett fart!:)
den var tidligere eid av en ansatt hos toyota norge, og jeg regnet med at det da burde være en bil som var godt tatt vare på. alle servicer er fulgt, og jeg er egentlig veldig veldig fornøyd med bilen, men jeg syntes jeg har hatt mye små problemer med den og lurte egentlig bare på om noen har vært borte i det samme?
1. ved skifte til vinterdekk(ca 1 mnd etter kjøp) røk en hjulbolt på venstre bakhjul. ble byttet(garanti)
2. ved 60000 km service(den hadde gått 56000 når jeg kjøpte den) så ble bremser skiftet(også garanti) er dette normalt eller 60 k ?
3.når jeg så fikk den tilbake var det lysdioder i dashbordet som plutselig ikke fungerte(sikkert bare slurv fra verkstedet) men da jeg tok det opp med de så de at de skulle fikse det ved neste service(dvs 75k) er det ikke litt dårlig service å si at jeg må leve med en feil de har forårsaket i 15000 km?
4. var innom toyota drammen igjen for ca 2 uker siden for å bestille meg alle verkstedhåndbøkene(som forøvrig koster en liten formue!) og nevnte at jeg syntes bilen hadde brukt forunderlig mye olje siden 60k service(har nå gått ca 66k) og svaret hans da var at, ja 1ZZFE motoren hadde det vært en del problemer med både i corolla,celica og mr2. motoren har visstnok dårlig lufting og det blir derfor koksbelegg i sylindrene(eller noe sånt) som resultat av det har toyota utvidet garantien på selve motorblokken til 5 år, og han bestillte ny til meg der og da og denne blir byttet på garanti!!dette gjorde de uten så mye som en gang gå ut å se på bilen min. det er jo i og for seg bra, men det er litt alarmerende at en blokk med stempler,råder,veiv osv må byttes etter litt over 60 k!er det det noen andre som har måttet gjøre dette??hvis ikke så anbefaler jeg dere å dra til nærmeste toyota dealer å få dette på garanti så før bilen din blir for gammel!(den nye 1ZZFE motoren skal være oppgradert slik at det ikke skjer igjen)
6. som om ikke det var nok så har girkassen begynt å bli vrang de siste ukene. ved nedgiring til 4. gir blir det en del skrangling og skraping og i 2.gir skjer det nesten hele tiden både på opp og nedgiring. kun etter at bilen har blitt varm, og mest på nedgiring,men det høres ut som om girkassa skal falla av!!! har gjort typiske "sluretester" og det virker ikke som om det er noe galt med clutchen...noen som har noen ideer her???
bortsett fra det er jeg kjempefornøyd med bilen.....beste kjøremaskinene jeg noen gang har hatt....umulig å kjøre en tur uten å glise fra øre til øre,uansett fart!:)