TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Info Om Celica Mk6

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #54476  av Mr2 Mk2

Trenger litt info om Celica mk6,damen skal visstnok begynne å spare opp til en slik en nå...Så pøs på med info som når kom første og siste modell?hvilken motor er det?betegnelse?1.8l 2.0gt og gt4 motorn?Hørt at 1.8 er litt treg,men det er ikke så farlig på hennes vegne.Det går jo helt ok.Er det noe utenom det vanlige en bør se på ved kjøp av Mk6?Er det forskjellige revisjoner med forskjellig understell?andre forbedringer?forverringer?Og hva er ok pris å gi for en slik en?

#54480  av sindrejl

1.8 er ikke bare litt treg.. den er mycket treg.. og det er ikke rart da den bare har 116hk! :)

Ellers har 2.0'en noe rundt 170..?

#54492  av Speeder

Syns faktisk den 1.8 literen ikke er så daff som mange skal ha det til! Klart det blir jo ikke det samme som den turtallsvillige 3S-ge motoren, som kler denne bilen litt bedere. Jeg var på nippet til å kjøpe en slik selv, og jeg er mer enn snittet glad i aks. Men så ble det til 2.0 alikevel, men dette var også mye pga utseende som Jørn hadde fått til på denne bilen.

2.0 literen har 175hk@7000rpm. Denne motoren må tuktes skikkelig skal man få utsnyttet dens potensiale. Noe kanskje madammen din ikke kommer til å kjøre?Syns de fleste har en tendens til å gire ved 4k rpm :lol:

Noen spesielle ting å se etter kan ikke jeg komme på i dette øyeblikk, men med så mye lakkerte flater i fronten så er det alltid mye sjenerende steinsprut :( Vil anbefale å kjøpe en bil med El-vinduer og AC når man først skal handle, er ikke mye forskjell i pris og desse to er kjekt å ha.

Angående revisjoner kom det en forandring i 96, da sikk bilen en annen frontfanger med hviteblinklys og avdelte 'rom' til passende grøftelys. Denne fronten er hakket finere enn 94-95. Den fikk også en annen vinge som er festet på 3 steder i stedet for 2 i ytterkant, dette er ikke så fint 8)
Den fikk også høyt plassert bremselys og litt annet ratt og girkule. Dette er etter det jeg veit de eneste forrandringene fra 94-99.

#54495  av celica1.8

Har selv 94mod 1.8l, er kjempe fornøgd med denne bilen... senket 30mm så holder den godt tak i vegen...
motoren går greit (kunne ha vært mer hk da...), eg syntes hestene er å finne høgt i registeret...

betalte 111store for 94mod, 110km, ac,alarm,fjernstyrt sentrallås,el. vindu, fekk med senkesettet (var ikje påmontert)...

#54587  av DannyBoy

Speeder skrev:Syns faktisk den 1.8 literen ikke er så daff som mange skal ha det til! Klart det blir jo ikke det samme som den turtallsvillige 3S-ge motoren, som kler denne bilen litt bedere.
Enig der, til å ikke ha flere enn 115hk, går den ikke så verst! Som sagt, er det ikke noen racerbil, men fungerer helt fint.

Bare å be madammen spare opp det, så får ho seg en tøff og pålitelig bil (syns nå jeg :) )