TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Frontleppe og Logo.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #54524  av cameleon

Fant denne Mr2'en på nettet. Lurer på om noen av dere har vært borti logoen den har. Har aldri sett den før.

Og en ting til. Har vurdert å skifte til 92+leppe. altså den svarte leppa nederst på frontfangeren. Jeg var innom toyota og hørte etter, men i følge de eksisterer det ikke noe slik på 92 og oppover. i følge de var det den samme fronten hele veien :roll:
Men om noen har delenr. til sånn leppe hadde det vært fint:)

Mvh
Kim
Vedlegg
400028_4_full.jpg
400028_4_full.jpg (32.2 kiB) Vist 1550 ganger
400028_3_full.jpg
400028_3_full.jpg (17.78 kiB) Vist 1550 ganger
400028_1_full.jpg
400028_1_full.jpg (38.6 kiB) Vist 1550 ganger

#54526  av sw20

kansje e e heilt domm ,, men lure på om at e las om en klubb der alle hadde slik logo???

celica mr2 supra og paseo
eller ka det liste var???
det var ivertfal dinna logoen der på den supran???

så e meina på at det var nåkke klubb stasj ,men :?:
det e sikkert feil...

#54533  av sindrejl

Midship logo på supra? det blir vel litt dumt? :P

#54537  av TomG

ikke for å være ekkel "striler" men det der er den orginal japanske logoen for MR2.

T

#54538  av PwRmAd

MRS for å korrigere deg Tom!!! :twisted:

Og den leppa er orginal turbo leppe.
Sist redigert av PwRmAd den 31 jul 2004 07:26, redigert 1 gang totalt.

#54539  av TomG

flate da Chris...!!!
Ok, jeg må korigere meg selv foran "strilene", MK1 var først ute med å bruke "ørna" som symbol. Men den "badgen" tilhører, som Chris sier, en MRS.

T

#54540  av PwRmAd

Ja der dreit du deg skikkelig ut Tommen, godt du har noen til å passe på deg til tider.... heheheehehe

Supra klubb logo, muahahahahhahahahahahahahahh, ungdommen i dag...for mye PS2, var ikke i skauen og slengte seg i trea dem nei...

#54636  av sw20

8) såg ikkje på teksten e... :lol: ... men på logon Ørna eller måsen eller ka det e ...

der e ivertfall en kiubb som har dinna fuglen som logo............
kor og koffor det veit e ikkje

lære ikke sant på play station da gammer`n :wink:

#54683  av Mr2 Mk2

Går igjen på Mangen Mr2 sider den ørnen der,mr2 klubben i Belgia har den også på sin side... http://www.mr2.be/club/bmroc_nl.php

#54761  av @lpher

Har forsøkt å finne ut hvorfor den ørna havna på MR2en ja :D Menne..har aldri funnet noe svar på akkurat det :D

@lpher

#54811  av Speeder

@lpher skrev:Har forsøkt å finne ut hvorfor den ørna havna på MR2en ja :D Menne..har aldri funnet noe svar på akkurat det :D

@lpher
Mener jeg har lest noe om att det er en Lotus-fugl, før her på forumet?
Husker dog ikke konklusjonen av den diskusjonen.

#54828  av PwRmAd

Phoenix???

#54977  av MRQuoc

hmm , jeg blar i biblioteket i lillehjernen nå .. *blablabla*

Som kjent i historien var MR2 , en lotus i sin tid .. men det har vel aldri vært noen som har offentlig sagt at det var kjøpt og betalt for design og sånt,

SÃ¥ det kan stemme at det var en "lotus-fugl" i den tiden var en liten samarbeid .. sikkert noe interne og under bordet forhandlinger som uansett aldri kommer ut i offentlig :)

men for all del .. folk kan prøve å finne frem grunnlaget .. :)

men jeg er heeeeeelt sikker på at det står om det her -> http://homepage3.nifty.com/midship/history.htm

men jeg er ikke så god "code-hacker" så jeg overlater det til noen eksperter ;) :p

_EDIT_

It was a front engined convertible that used Toyota's 1600 twin cam, and it was badged "Lotus Toyota"

more *NOTE*
And finally, for those wanting to know, Toyota says that the MR in MR2 stand for Midship runabout, while the bird found on the car (some jokingly referring to it as a screaming chicken) represents "aerodynamic beauty through evolution"

og for dere som kjører en bilen uten å vite historien tar jeg 2500,- for ett fordrag ett sted nær dere! ;) :P

#55705  av k_one

for de av dere som har spilt gt3 på ps2(hvem har vel ikke det?) så har dere kanskje lagt merke til at det merke også er på mr2 mk3(dog i blå farge) i spillet??
så vidt jeg vet så er det kun den japanske modellen som blir levert med dette merket istedet for den klassiske t'en