TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hardt skadd i trafikkulykke

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #54839  av 2fast4u

Klippet fra Troms Folkeblad 02.08.04

Hardt skadd i trafikkulykke
Av Linda Pedersen

To menn i 20-årene ble hardt skadet i et trafikkuhell på Langnes natt til lørdag.

Mennene i begynnelsen av 20-årene fra Lenvik ligger hardt skadd på Universitetssykehuset Nord-Norge etter en stygg utforkjøring på Langnes ved Rossfjordvatnet lørdag morgen.
Både sjåføren og passasjeren ble kasta ut av bilen i ulykka, noe som tyder på at ingen av dem brukte bilbelter.

Politiet fikk melding om ulykka ti over fire lørdag morgen, og rykket da ut med to mann fra Lenvik lensmannskontor.

Begge de to skadde ble frakta med helikopter til sykehuset i Tromsø.

Ifølge operasjonsleder Rolf-Are Pettersen i Troms politidistrikt er begge de to mennene alvorlig, men ikke livstruende skadet.

Politiet har mistanke om at sjåføren hadde promille da han mista kontroll over bilen, en svart Toyota Celina. Bilen skal ha gjort flere rundkast og truffet flere trafikkskilt, før den havna i ei skråning mellom ei avkjøring og riksveien på Langnes i krysset til Sollidalen og Bjorelvnes.

Ulykkesbilen har store skader framme og bak, men ser fin ut innvendig. Toyotaen er nå fjernet fra stedet og brakt til Finnsnes karosseriverksted i Botnhågen. Mandag skal politiet undersøke vraket nærmere.
Vedlegg
bilulykke_844g.jpg
bilulykke_844g.jpg (29.83 kiB) Vist 2947 ganger

#54847  av Kjelliken

:shock: Oi Oi Oi!!!!!!!
Stakkars bil bli misshandlet på den måten... :cry:

#54859  av celica1.8

Hmmm... Toyota Celina faktisk :lol:

Men atte syns synd på bilen ja... pluss atte dei hadde promille å ingen bilbelte dåh :evil: ... jaja

#54865  av @lpher

Aii!! Not good....ingen av våre dette vel?

@lpher

#54866  av mr.veilsidewankel

off. håper de klarer seg uten varige men...
dette bør vel være en liten oppvekker til de som driter i setebeltet,
det er der av en grunn,, og er det promille inne i bildet så er dette som fortjent :evil:
personlig har jeg ALDRIG kjørt uten belte..
har vært ute av veien med traktor (nei jeg er ikke bonde) da en lastebil ikke syntes det var bra nok med et felt og tok hele veien. slo meg noe så forjævlig, knak nesten handa(bra jeg er solid bygd :) )

nei kjøring uten belte er rett og slett for dumt,, er noen virkelig for "kule" til å bruke belte så er de for kule til å eie bil også..

#54867  av Kjelliken

:D kan ikke si meg mer enig enn det veilsidewankel sier her...ovenfor da!! :oops:

Men det jag ikke kjønner er at de ikke godkjenner skikkelige firpunkt seler på biltrangsynte.... :shock: :shock: :shock:

#54870  av tbergstad

jøss.. som folk krasjer for tida.. blir jo smånervøs av dette..

#54877  av memo

noen av våre dette?
promillekjøring har jeg nulltoleranse for, så jeg orker ikke engang kommentere det.. og sikkerhetsbelte er ikke båbudt uten grunn nei..

jeg klarer rett og slett ikke kjøre bil uten å ha beltet på.. føler meg for "løs" i bilen.. vil helst sitte fast når jeg kjører..

men får håpe dem klarer seg uten fryktelige mèn ja..

#54896  av Marlboro

Politiet tror alltid det er fyllekjøring når man krasjer om natta. Jeg og noen kamerater kræsja om natta( jeg satt på, bilen fikk sleng, jeg ble kasta ut da bilen traff grøfta og tippa rundt, landa 5-10 m unna bilen, helt uskadd) for noen måneder siden og det ble et rabalder, oppslag i avisa, rykteflom. Men prøvene viste null promille som vi hadde sagt hele tiden. Men tror du avisa gadd å skrive om det nei...får fortsatt tvilsomme blikk hvis jeg er ute å kjører på kvelds eller natterstid...
Er ikke sikkert det er deres feil engang....Forhåndsdømming kaller man slikt.

#54901  av DannyBoy

Skal være forsiktig med å forhåndsdømme, det er sant.

Derimot, hvis det er sant, så kan de like ha det så godt.
Kjører heller ALDRI uten belte. Selvom jeg skal en tur på 100M tar jeg på meg beltet reint automatisk! Og kjøre i fylla er det SISTE jeg skal gjøre her på jorda.

Og synd at en slik bil skal bli ødelagt :( :cry:

#54934  av chris

HVIS de har kjørt med promille OG uten bilbelte (jeg velger å ikke forhåndsdømme noen), så håper jeg nesten de får varige men. Får INGEN sympati hos meg i så tilfelle. Kjøre uten bilbelte er jo ren idioti, og man kan ikke skylde på noen andre. Promille er ennå værre, for det går ofte utover uskyldige (kan være nettopp DEG en dag f.eks.)
hvis dette ikke stemmer, så håper jeg det går bra med de.

jævlig synd med bilen

#54957  av angrykid

Jeg har sett denne bilen mange ganger, og det er en OK fyr som eier den, har prata litt med eieren av og til..

vet ikke hva som har skjedd nå i helga, men fan så synd er det. Og til alle dere som velger den enkle veien ut å beskylde folk eller tenke de tanker om folk har drukket før dere får bevis for det, synes jeg ikke noe særlig om. "Politiet har mistanke", greit nok. inntill det motsatte er bevist, så velger jeg å tro at guttene kjørte uten promille.

kjipt at dem ikke brukte bilbelte, vil tro dette er noe dem vil huske for ettertiden. :)

#55024  av ToyBoy

må si jeg er imponert over hvor godt bilen har tålt uhellet, hadde folka hatt vett til å ta på seg beltet tror jeg de hadde klart seg veldig bra.
men det er jo alltid lett å være etterpåklok. selv bruker jeg alltid beltet, har blitt en god vane som har reddet meg flere ganger :wink:

#55036  av memo

bare for å ha det sagt, så er det ingen her som forhåndsdømmer noen som helst.. vi går utifra det artikkelen sier.. noe annet KAN vi ikke gå utifra..

stemmer ikke opplysningene som står der, er ikke det vår feil..
vi tar bare stilling til situasjonen slik den blir beskrevet i artikkelen..

håper, uansett om det var alkohol inne i bildet eller ikke, at folka kom fra det uten varige mèn. håper derimot de har fått seg en SKIKKELIG kakk, slik at de lærer noe av det, om det stemmer at det var promillekjøring.

#55037  av Remi

hey ! det der e vist en kompis av dama som har vært og kjørtn :?
Mene folk som kjøre i fylla har æ 0 medfølelse med, dem utsetter andre i fare ved og gjøre dette. høres kansje litt 4kanta ut men men, kor kjipt hadde det ikke vært om en kar som kjørte i fylla hadde vraka bilen din med og kjøre rett i deg? Såe folk som kjøre i fylla burde ikke ha fått lappen til bake på en go del år ! ! !