TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• forsikring til Mr2?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #54914  av tga

Hva koster full kasko på en Mr2 92 gti 2liter? er 19 år og koster det mere når jeg er så ung? :roll:

#54915  av mralp

Tja, starter du med 20% bonus da? Vil tippe 16-24ooo i året med 16oookm i kjørelengde og 4/5ooo i egenandel.

#54925  av tga

Er det noen som har en den type bilen som kan si va *du* betaler med full kasko? :shock: takk for tipset mralp :)

#54932  av chris

det står veldig mye om hva folk betaler i forsikring, om du tar en search på forumet her :)

#54965  av tga

hva om jeg har 60 % i bonus?blir det dyrere?

#54966  av cameleon

tga skrev:hva om jeg har 60 % i bonus?blir det dyrere?
Desto høyere bonus du har, desto mindre betaler du.

#54969  av tga

hvorfor billigere?har ikke peiling på det her sjønner du,hehe :oops:

#54972  av chris

tga skrev:hvorfor billigere?har ikke peiling på det her sjønner du,hehe :oops:
bonus kan vel direkte oversettes til "rabatt"

jo høyere bonus, jo lavere forsikring. normalt starter man på 20%, og man kan komme opp i 70-75% (avhengig av selskap). kræsjer man og har skyld, faller bonusen, og man får høyere forsikring. Om andre kræsjer i en, så får man ikke bonustap.

#54973  av cameleon

tga skrev:hvorfor billigere?har ikke peiling på det her sjønner du,hehe :oops:
njæs. du har jo kjørt bil noen år da, og da regner de en vel som mer erfaren så lenge du ikke kræsjer da. da trekker de fra deg bonus igjen og du havner nedover igjen og må bygge deg opp.

#54976  av tga

har ikke lappen,har teorien og oppkjøringen igjen :oops: faen jeg får mindre lyst på bil når det er så inni gampe ræva komplisert :roll:

#54978  av chris

tga skrev:har ikke lappen,har teorien og oppkjøringen igjen :oops: faen jeg får mindre lyst på bil når det er så inni gampe ræva komplisert :roll:
det er ikke komplisert med forsikring. man starter på en viss sum, og det blir billigere for hvert år som går uten at man kræsjer (der man har skyld altså). så enkelt er det ;) kræsjer man, blir det dyrere igjen.

#54981  av tga

mkeey :roll: men takker for svarene jeg har fått fra alle :D

#54998  av TrustNo1

Jeg har 60% bonus på min 91 mod mr2 gti, og betaler ca 12000-13000 hos Gjensidige Nor med 7000 i egenandel og 50.000km i kjørelengde.

Ett tips er å være NAF medlem, da får man dekket 4000 i egenandel og man kan sette opp andelen på forsikringen tilsvarende, og få en god del gunstigere priser. Faktisk så mye at du tener inn det som det koster å være medlem og mer til. Tror dette er en løsning som kun gjelder Gjensidige Nor

#55022  av Ole C

50.000 i kjørelengde på en MR2?

#55267  av TrustNo1

Jobb bil serru :D