Heisann!
Er ganske helt ny her på forumet og forumer generelt, så er det sagt
Gikk til innkjøp av en sliten 1987 Toyota MK3 Supra Targa som prosjekt bil.
Bilen har motoren 7M-GE (N/A) med 204hk. Bilen vil ikke starte, regner med det er pga dårlig toppakning + litt div.
Målte 4 bar på sylinder nr 6. 8-9bar på de 5 andre.
Bilen har for ikke mange år siden vært opplakkert, men forrige eier glemte å sette på håndbrekket da han parkerte, slik at bilen trillet i et gjærde. Forskjermer, panser og tak er veldig oppripet. Bilen er bra for rust, kun litt overflate rust på bakakslingen / travers. Bilen bærer desverre litt preg av å ha vært vedlikeholds-fri. Heldigvis er interiøret i veldig bra stand.
Planen er og først bytte toppakning på den orignale motoren slik at den blir kjørbar, og i det heletatt vill starte.
Deretter få den gjennom EU kontroll, også konvertere til 2JZGTE med singel turbo.
Målet er å få ca 400 hester på hjula på 98 oktan. Vill at det skal være en godt kjørbar bil som er pålitelig. Har ikke planlagt at det skal bli en banebil.
Skal i starten kjøre den på den orginale W58 girkassa. Også få tak i R154 kassa når jeg får råd.
Håper på å få denne opplakkert på nytt innen 2 år.
Dette er ett budsjett bygg
Håper noen vil følge med på dette!
Skal poste flere bilder etterhvert
-Martin
Er ganske helt ny her på forumet og forumer generelt, så er det sagt

Gikk til innkjøp av en sliten 1987 Toyota MK3 Supra Targa som prosjekt bil.
Bilen har motoren 7M-GE (N/A) med 204hk. Bilen vil ikke starte, regner med det er pga dårlig toppakning + litt div.
Målte 4 bar på sylinder nr 6. 8-9bar på de 5 andre.
Bilen har for ikke mange år siden vært opplakkert, men forrige eier glemte å sette på håndbrekket da han parkerte, slik at bilen trillet i et gjærde. Forskjermer, panser og tak er veldig oppripet. Bilen er bra for rust, kun litt overflate rust på bakakslingen / travers. Bilen bærer desverre litt preg av å ha vært vedlikeholds-fri. Heldigvis er interiøret i veldig bra stand.
Planen er og først bytte toppakning på den orignale motoren slik at den blir kjørbar, og i det heletatt vill starte.
Deretter få den gjennom EU kontroll, også konvertere til 2JZGTE med singel turbo.
Målet er å få ca 400 hester på hjula på 98 oktan. Vill at det skal være en godt kjørbar bil som er pålitelig. Har ikke planlagt at det skal bli en banebil.
Skal i starten kjøre den på den orginale W58 girkassa. Også få tak i R154 kassa når jeg får råd.
Håper på å få denne opplakkert på nytt innen 2 år.
Dette er ett budsjett bygg

Håper noen vil følge med på dette!
Skal poste flere bilder etterhvert

-Martin
Toyota Supra 1987 - 7M-GE --> 2JZ Single turbo