Hei, det er en stund sia jeg har vært her inne, og spesielt lenge siden jeg har drevet med noen "prosjekter".
Som tidligere så husker dere vel den Perlemor blåe Carinaen og en Lexus IS200compressor med samme farge som jeg har bygget opp her.
Nå er tiden inne for å få bygget opp en Carina E Gti jeg har hatt stående siden engang i 2010! Denne er jo en skjeldnere utgave av carina e, og skal være solgt 12 eksemplarer av her i norge, pluss noe import, så etter det jeg husker var det 17stk. (Rett meg gjerne om det er feil).
Denne er spesiell pga at den er bygget på Celica plattform, dvs motor 2.0 158hk og understell med superstrut, samt finere interiør med sports stoler osv.
Derfor har jeg valgt å gjenopplive denne, vist ikke så går den på huggern... så dette er vel siste sjangse den får..
Så jeg blir nok å trenge litt hjelp iform av inspirasjon, deler, tips og triks osv.
Bilen lider av litt mye km, er vel noe sånt som 320k på tellern, den har vært hellakkert og ser veldig bra ut, gjort oppe i Alta området. Så annser den som et bra utgangspungt.
MEN...!
Idioten som jeg kjøpte den av har rassert bilen betraktelig, iform av inntrykket front, skade på bakganger og bakskjerm (etter rygging?) og for å toppe hele driten, så kjørte dem den like godt motoren tom for olje... Så nå står den med rådebank på 2 sylindre. Dette er hoved problemet med bilen.
Dem har også klart å ødelegge takluka, og må nok bestille noe deler ttil kasseten osv, for at dette skal bli i orden.
Det hjelper på at jeg har en hel Gti i deler (interiør, understell, div styling osv.), og har mye deler ifra TTE liggende, samt en motor med 126000 km på tellern.
Håper dette er noe som folk vil følge med på, da det hjelper på pågangsmotet
Mvh
Michael
Som tidligere så husker dere vel den Perlemor blåe Carinaen og en Lexus IS200compressor med samme farge som jeg har bygget opp her.
Nå er tiden inne for å få bygget opp en Carina E Gti jeg har hatt stående siden engang i 2010! Denne er jo en skjeldnere utgave av carina e, og skal være solgt 12 eksemplarer av her i norge, pluss noe import, så etter det jeg husker var det 17stk. (Rett meg gjerne om det er feil).
Denne er spesiell pga at den er bygget på Celica plattform, dvs motor 2.0 158hk og understell med superstrut, samt finere interiør med sports stoler osv.
Derfor har jeg valgt å gjenopplive denne, vist ikke så går den på huggern... så dette er vel siste sjangse den får..
Så jeg blir nok å trenge litt hjelp iform av inspirasjon, deler, tips og triks osv.
Bilen lider av litt mye km, er vel noe sånt som 320k på tellern, den har vært hellakkert og ser veldig bra ut, gjort oppe i Alta området. Så annser den som et bra utgangspungt.
MEN...!
Idioten som jeg kjøpte den av har rassert bilen betraktelig, iform av inntrykket front, skade på bakganger og bakskjerm (etter rygging?) og for å toppe hele driten, så kjørte dem den like godt motoren tom for olje... Så nå står den med rådebank på 2 sylindre. Dette er hoved problemet med bilen.
Dem har også klart å ødelegge takluka, og må nok bestille noe deler ttil kasseten osv, for at dette skal bli i orden.
Det hjelper på at jeg har en hel Gti i deler (interiør, understell, div styling osv.), og har mye deler ifra TTE liggende, samt en motor med 126000 km på tellern.
Håper dette er noe som folk vil følge med på, da det hjelper på pågangsmotet

Mvh
Michael

09' Toyota Landcruiser 120GX AT35"
92' Toyota Carina E GTi
[x]01' Toyota Corolla E11 3d
[x]13' Toyota Hilux 3.0SR+ AT33"
[x]99' Lexus IS200 TTEsport
[x]94' Toyota Carina E GLi
[x]99' Toyota Corolla 1.3Luna
92' Toyota Carina E GTi
[x]01' Toyota Corolla E11 3d
[x]13' Toyota Hilux 3.0SR+ AT33"
[x]99' Lexus IS200 TTEsport
[x]94' Toyota Carina E GLi
[x]99' Toyota Corolla 1.3Luna