TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger en 4age KJAPPT, komplett uten gir og clutch

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #55423  av sindrejl

Brente motoren min idag (rådene gikk til helvete og noe styr pga oljefeil) så trenger ny motor ASAP. Den trengere heller ikke koste skjorta da jeg ikke er rikeste ungdom i verden ;)

send meg mail på sindrejl@start.no eller ring på 95853203 eventuellt PM meg om du har noe du kan selge meg!

Det vil i samme slengen si at jeg nærmest kaster en motor etter en som er ute etter deler :)

#55424  av bose

åssene i huleste klarer alle å grille motorene sine?
skjønner ikke det her

#55425  av sindrejl

nei si det.. Gikk halvt tom for olje, men trykket var nå bra selv om rådene gikk til helvete, har nok noe med varmen å gjøre :(

#55431  av bose

eller JÆVLA dårlig olje eller feil oljefilter

#55434  av Mr2 Mk2

sindrejl skrev:nei si det.. Gikk halvt tom for olje, men trykket var nå bra selv om rådene gikk til helvete, har nok noe med varmen å gjøre :(
Faen så kjipt,det vet jeg :roll: Oljetrykksmåleren kan vise bra med trykk(litt under 1.streken etter halv) selvom du er tom for olje.Så for all del PEIL olja ofte,men si meg er det ingen Mk1`er oljetrykkslampa virker på?den lyste jo ikke selvom jeg var tom for olje.
Sindre jeg er også på jakt etter motor så har adressen til endel folk og slikt som skal/skulle selge.Skal slenge dem over jeg,og du visst foreksempel 2stk kontakter deg og du får deg en motor kan ikke du gi beskjed til meg og evt han karen at jeg er interisert også.Get it?

#55449  av bose

sindrejl skrev:nei si det.. Gikk halvt tom for olje, men trykket var nå bra selv om rådene gikk til helvete, har nok noe med varmen å gjøre :(
var det halvfult? er ikke veldig for lite det da

#55466  av sindrejl

Jostein skrev:
Faen så kjipt,det vet jeg :roll: Oljetrykksmåleren kan vise bra med trykk(litt under 1.streken etter halv) selvom du er tom for olje.Så for all del PEIL olja ofte,men si meg er det ingen Mk1`er oljetrykkslampa virker på?den lyste jo ikke selvom jeg var tom for olje.
Sindre jeg er også på jakt etter motor så har adressen til endel folk og slikt som skal/skulle selge.Skal slenge dem over jeg,og du visst foreksempel 2stk kontakter deg og du får deg en motor kan ikke du gi beskjed til meg og evt han karen at jeg er interisert også.Get it?
den er flotters, har også sendt pm til mr2turbo om ny motor.. faen er rart at ikke lampa lyste :(

#55487  av CelicaTurbo

hva med en 4agze da? Fikk denne "nyheten" lagt inn for godkjenning på websidene i går:
KOMPRESSORMATET Mk1 mr2 motor til salgs!!!
Frontskadet Mk1 mr2 også tilsalgs!!!!! Unik styling++
Ring/SMS 92064840 Info bilder.

#55495  av Remi

korsn e det me de der brukt bil reglan ? at han som eide bilen har ansvare for at den går i 3monder eller noe? få han til og kjøpe dæ ny motor :D e jo verd et forsøk ?

#55507  av CelicaTurbo

man får nok ikke noe hjelp der om man selv har sørget for å kjøre motoren tom for olje :wink:

#55552  av sindrejl

funderer på å kjøpe den "wheelie" bilen inkl felger og styling :)

#55604  av spkstrp

du må forresten forberede deg på å bytte alt eksternt på corolla motoren, inkl et motorfeste... Det er ikke bare å slenge i corolla motoren

#55628  av m_leikfoss

Remi skrev:korsn e det me de der brukt bil reglan ? at han som eide bilen har ansvare for at den går i 3monder eller noe? få han til og kjøpe dæ ny motor :D e jo verd et forsøk ?
hvis man kjøper bil "as is" så har man ingen rettigheter selv om bilen kreperer 2meter etter at du har kjøpt den...

litt annerledes om han har kjøpt den fra firma...vet ikke hvor han har kjøpt den jeg...

#55635  av chris

m_leikfoss skrev:
Remi skrev:korsn e det me de der brukt bil reglan ? at han som eide bilen har ansvare for at den går i 3monder eller noe? få han til og kjøpe dæ ny motor :D e jo verd et forsøk ?
hvis man kjøper bil "as is" så har man ingen rettigheter selv om bilen kreperer 2meter etter at du har kjøpt den...

litt annerledes om han har kjøpt den fra firma...vet ikke hvor han har kjøpt den jeg...
når man kjøper privat, så er handelen over når man har skrevet under, og selger har ikke noe som helst ansvar. dette er likevel en sannhet med litt modifikasjoner. hvis selger vet om vesentlige feil, og unnlater å fortelle om de, så kan kjøpet heves. Men dette er ikke tilfelle denne gangen.

Mange bruktbilfirmaer gir garanti på motor og drivverk i 3 måneder, men såvidt jeg vet er de ikke pliktig til å gi dette.