TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fy flate...

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #55594  av tbergstad

var til kompisen min igår og hørte på de siste investeringene.. tok bilde av forsterkeren.. la solbrillene mine oppå for å vise størrelsen.. For et trykk!!! dere aner ikke.. 2 12" tommere dynabel type stor... Bidet ble tatt me mobilen så kvaliteten er ymse....
Vedlegg
Bilde 3.jpg
Bilde 3.jpg (19.3 kiB) Vist 2511 ganger

#55742  av bose

type stor eller kjempestor?
 #55753  av Qee

tbergstad skrev:var til kompisen min igår og hørte på de siste investeringene.. tok bilde av forsterkeren.. la solbrillene mine oppå for å vise størrelsen.. For et trykk!!! dere aner ikke.. 2 12" tommere dynabel type stor... Bidet ble tatt me mobilen så kvaliteten er ymse....
Det var litt av en rug av en forsterker, hva er specs på den og hva 12"ere er det.

Var jo najs og se på hvertfall :D

#55769  av bose

hvis det er den største 12 tommeren har bruker så er det ett GIGANTISK dråg på godt over 20kg som tåler 800w RMS. har 28mm Linær slaglengde

#55785  av ///M

viss du ser på strømkabelen og phonokabelen, så ser det ut som det er ein liten Clas Ohlson forsterker. No offence... LITT i tynnaste laget viss det er ein kraftforsterkar.. :wink:

#55792  av @lpher

Ã…ssen forsterker er dette da?

Vil nok anbefale kompisen din å legge mer enn 19,50 i phonokabler da :D

@lpher

#55797  av tbergstad

phonopluggene er en midlertidig løsning.... Det er de store 20 kg elementene ja.. Det er en boss!.. tro det eller ei.. Husker ikke teknisk data.. Men mener å huske noe om over 1500w brokoblet i 4 ohm.. Jeg har aldri sett en så stor forsterker sånn fysisk.. Den dro ihvertfall igang dynabel-subbene radig. :wink:

#55809  av @lpher

tbergstad skrev: phonopluggene er en midlertidig løsning....
Amen :D
tbergstad skrev:
Det er de store 20 kg elementene ja.. Det er en boss!.. tro det eller ei.. Husker ikke teknisk data.. Men mener å huske noe om over 1500w brokoblet i 4 ohm..
Ahh...jeg visste det var noe kjent med dem! :D Da er det vel Boss PD3000 tenker jeg :) http://www.bossaudio.com/products/ampli ... rdrive.htm
tbergstad skrev:
Jeg har aldri sett en så stor forsterker sånn fysisk..
Spørr Chris du! LOL :D Vi hadde med oss en slik en:
http://www.rockfordfosgate.com/products ... Amplifiers
til Mekonomen på Steinkjer sist Fredag....og DEN er SVÆR den! :D
tbergstad skrev:
Den dro ihvertfall igang dynabel-subbene radig. :wink:
Kan tenke meg det ja :) Men...hvordan er det koblet da? Kjenner ikke så godt til Dynabels subber...dobbeltspole basser eller?

@lpher

#55819  av tbergstad

Enkeltspole element dette.. 4ohm, paralellkoblet og brukoblet. Det finnes imidlertid dobbeltspole element.. De ser ganske råe ut, men har ingen erfaring med disse. Sjekk http://www.dynabel.no

Ja jeg har vel sett større forsterkere, men aldri i bilen til en kompis;) Bare utstilt i butikk og på treff e.l..

#55936  av bose

så det er de store han har altså. ikke de kjempestore. Er meget bra prisa også de derre dynabel greiene

#55957  av @lpher

tbergstad skrev: Enkeltspole element dette.. 4ohm, paralellkoblet og brukoblet. Det finnes imidlertid dobbeltspole element..
Hmm...be carefull sier jeg bare :D Slike rimelige forsterkere krever at alt er 110% tilrettelagt for 1ohms last....GOD jording...gode TYKKE kabler etc :) Ellers kan dette bli en kortvarig glede :)
tbergstad skrev: men har ingen erfaring med disse.
That makes two of us then :)
tbergstad skrev: Ja jeg har vel sett større forsterkere, men aldri i bilen til en kompis;) Bare utstilt i butikk og på treff e.l..
LOL :D

@lpher