Har noen et korrekt koblingsskjema til min bil?
Jeg har en '99 Camry SXV20 med rammenr. JT153SV2000376638 som skal få en ny gammel dynamo med den gamle runde kontakten i stedet for nymotens, rektangulær - med tre pinner i bredden. Sliter med å finne riktig Har søkt masse på "wiring/loom" og "diagram/scheme" etc i kombinasjon med V20/xV20, 5S-FE, 1999 mod osv... uten hell. (side 76 )I følge et diagram til en '94 Camry går det slik:
Pin
#1 -> Lamp/Tri.. Yellow
#2 -> IGnition(+) R-L (Red-Blue?)
#3 -> Sense(+?) White
(side 77) SERVICE HINTS
G 1(B) GENERATOR (ALTERNATOR)
(B) 3–GROUND : 13.9–15.1 VOLTS WITH ENGINE RUNNING AT 2000 RPM AND 25°C (77°F)
13.5–14.3 VOLTS WITH ENGINE RUNNING AT 2000 RPM AND 115°C (239°F)
(B) 1–GROUND : 0–4 VOLTS WITH IGNITION SW AT ON POSITION AND ENGINE NOT RUNNING
Kilde: http://turboninjas.com/camry/camry94wiring.pdf
Når jeg legger dette til grunn, trekker jeg følgende (kort)slutninger:
På pin #1 skal det være 0-4VDC med tenning på og motor av. Jeg tolker dithen at ladelampa trekker ~8VDC.
PÃ¥ pin #2 skal det helst komme 12V fra tenning.
På pin #3 måle 13-15VDC (sense) når bilen går og lading pågår.
Siden jeg har en '99 stemmer ikke fargene, og det kan virke som at både farger og pin-layout skifter fra år til år og modell til modell og motor til motor på ulike skjema.
Har funnet ei skisse for gammel rund kontakt, hvis den er universell da...
"Plug on Toyota Alternator"
Sense (BLUE) _
(RED) Ig | | Lamp (GREEN) Jeg blir veldig glad om noen er i stand til å bidra her.
Jeg har en '99 Camry SXV20 med rammenr. JT153SV2000376638 som skal få en ny gammel dynamo med den gamle runde kontakten i stedet for nymotens, rektangulær - med tre pinner i bredden. Sliter med å finne riktig Har søkt masse på "wiring/loom" og "diagram/scheme" etc i kombinasjon med V20/xV20, 5S-FE, 1999 mod osv... uten hell. (side 76 )I følge et diagram til en '94 Camry går det slik:
Pin
#1 -> Lamp/Tri.. Yellow
#2 -> IGnition(+) R-L (Red-Blue?)
#3 -> Sense(+?) White
(side 77) SERVICE HINTS
G 1(B) GENERATOR (ALTERNATOR)
(B) 3–GROUND : 13.9–15.1 VOLTS WITH ENGINE RUNNING AT 2000 RPM AND 25°C (77°F)
13.5–14.3 VOLTS WITH ENGINE RUNNING AT 2000 RPM AND 115°C (239°F)
(B) 1–GROUND : 0–4 VOLTS WITH IGNITION SW AT ON POSITION AND ENGINE NOT RUNNING
Kilde: http://turboninjas.com/camry/camry94wiring.pdf
Når jeg legger dette til grunn, trekker jeg følgende (kort)slutninger:
På pin #1 skal det være 0-4VDC med tenning på og motor av. Jeg tolker dithen at ladelampa trekker ~8VDC.
PÃ¥ pin #2 skal det helst komme 12V fra tenning.
På pin #3 måle 13-15VDC (sense) når bilen går og lading pågår.
Siden jeg har en '99 stemmer ikke fargene, og det kan virke som at både farger og pin-layout skifter fra år til år og modell til modell og motor til motor på ulike skjema.

"Plug on Toyota Alternator"
Sense (BLUE) _
(RED) Ig | | Lamp (GREEN) Jeg blir veldig glad om noen er i stand til å bidra her.

Du får ikke sex hvis du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon! c",) --={Memba #300}=--
'99 Skada Pickup 1.9 - '74 KE20 3S-GE Blacktop - '74 TA12 Carina - '73 TA12 Carina - '72 B'æssmor Kadett - '72 144Døluxe - '68 Amazon
'99 Skada Pickup 1.9 - '74 KE20 3S-GE Blacktop - '74 TA12 Carina - '73 TA12 Carina - '72 B'æssmor Kadett - '72 144Døluxe - '68 Amazon