kissa skrev:Sikkert ikke beste stedet å spørre... hehe.
Men begge er jo kule sportslige biler til rundt 100k. Har litt lyst på begge to (jeg er ikke av dem som mener at 911 er den eneste "ekte" Porschen), men en MR2 er antagelig vesentlig billigere å holde.
Porsche 944 er en meget undervurdert sportsbil fordi som du sier at de fleste mener at 911 er den eneste ekte Porschen. Har i lengre tid vurdert å selge min MR MK3, og da er Porsche 944 turbo vært en av kandidatene over biler jeg kunne tenkt meg. Er på jakt etter sportsbil med bakseter, og Supra MKIV er for dyrt, og MK3 er for stor og tung (no offence til MK3 Supra eiere, men kommer jo fra en 975kg MR2

).
944 har ekstremt gode veiegenskaper, og skal være lettkjørt. Med turbo blir det bare bedre siden du får skikkelig trøkk også, og de kjører bra tider på bane har jeg sett. Men, i forhold til MR2 MK2 til samme pris, så beveger du deg 5 år bakover i tid i allfall. Selv om Porsche er solide biler så kan du få en bil som er godt brukt, og kostnadene kan bli store. Har du 100K ville jeg nok heller satset på en MR2 MK2 enn 944 pga. av større forutsigbarhet på kostnadssiden. For min del ville et kjøp av en 944 blitt en billigere bil enn den jeg har, ergo mer penger å bruke på ting som går i stykker eller som bør oppgraderes.
I tillegg så må det sies at interiøret i Porsche fra 80-tallet og til dels langt opp på 90-tallet er noe av det mest tragiske man kan komme bort i. Helt utrolig hvor mye stygge fargekombinasjoner du finner. F.eks burgunder, blått, lyst grått på kanten til hvitt. Du er heldig om du finner en med plain sort interiør. Men på den annen side så blir det jo litt Toyota Carina/Corolla/Camry preg fra midten av 80-tallet over det da
