Må jo nesten lage en prosjekttråd til bilen jeg også
Kort info..
1991 Celica GT-4 ST185
Import fra Sveits, noe som tilsier lite rust.
Lav kmstand, ca 105000km pr. dags dato.. Fikk kjørt ca 250 mil i sommer, så den blir nok forholdsvis lav i mange år fremover.
Har fått gjort mye med bilen siden jeg kjøpte den for to år siden, lister det bare opp nedenfor i sånn ca riktig rekkefølge. Planen var bare og holde den 100% original, men det har jo som det ofte gjør, skjært seg noe.
- Storservice på motor, gir og drivverk med alle oljer og filter, tennplugger (org. toyota), pluggledninger, samt skifte av drivstoffpumpe (walbro 255, bolt-on). Sleit veldig med motorfusk og lav effekt, dette kom av tett drivstoffilter og dårlig pumpe.
- Sandblåst og lakkerte kanaler og hjulbuer bak, begge sider.
- Fikk sveist opp eksosen igjen, men den er snart klar for utskifting uansett nå.
- Nye felger, 7,5''x17'' Sparco Terra Gold, 18'' felger ble for stort, mye subbing og det kledde heller ikke bilen helt etter min smak.
- Fikk tak i en original CS støtfanger til latterlige 350,-, fikk lakkert den og montert og det løfta jo utseende på bilen mange ganger... Så da var letingen etter et CS panser i gang.
- Skiftet tannreim og simmerringer, noe som hadde vært klart for skifte i lang tid.
- Sporet opp et originalt CS panser, fikk det også latterlig billig.. 500 lapp pluss frakt... Men der var det mye jobb med lakk så det kosta meg raskt ti ganger kjøpesummen før det var klart til montering.
- Bilen ble dekorert i castrol rally dekor, men dårlig kvalitet på dekalene gjorde at jeg måtte ta det av igjen etter en par måneder. Bilen ble så dekorert bare med litt skrift, men det ble da ikke så dumt like vell...
- Nå nylig fikk jeg tak i en original vannavkjølt intercooler fra st205 med oppgradert pumpe og radiator og venter nå bare på diverse deler fra do88.se slik at jeg får den montert.
Nå blir det litt bilder, starter med bilder fra da jeg kjøpte den så får dere se hva som har skjedd i løpet av de to åra jeg har eid bilen.




Her er den avbildet med vinterfelger... Har forøvrig ikke vinterhjul til denne lengre, ønsker ikke og bruke den på vinterføre. Bildene er tatt etter en morro dag med isbanekjøring.


Første sommer med nye sommerhjul.




Det her tror jeg er eneste bilde med ny fanger før panser ble montert.

Etter montering av nytt panser.



Med dekaler.







Og slik står den pr. i dag.









Montering av vannavkjølt intercooler.
Som dere ser på passer den oppgraderte radiatoren perfekt bak den originale støtfangerbjelken, så da slipper jeg heldigvis å kjøre uten den. Må nok følge med mototemp. litt de første kjøreturene med tanke på at den er nesten like stor som radiatoren til motor, men ser ikke for meg at dette skal være noe problem ettersom at folk kjører med store luft-luft intercoolere på disse med samme monteringssted.




Driver også med diverse andre småting nå som jeg skal bli ferdig med i løpet av vinteren, bilder og updates kommer nå og da

Kort info..
1991 Celica GT-4 ST185
Import fra Sveits, noe som tilsier lite rust.
Lav kmstand, ca 105000km pr. dags dato.. Fikk kjørt ca 250 mil i sommer, så den blir nok forholdsvis lav i mange år fremover.

Har fått gjort mye med bilen siden jeg kjøpte den for to år siden, lister det bare opp nedenfor i sånn ca riktig rekkefølge. Planen var bare og holde den 100% original, men det har jo som det ofte gjør, skjært seg noe.

- Storservice på motor, gir og drivverk med alle oljer og filter, tennplugger (org. toyota), pluggledninger, samt skifte av drivstoffpumpe (walbro 255, bolt-on). Sleit veldig med motorfusk og lav effekt, dette kom av tett drivstoffilter og dårlig pumpe.
- Sandblåst og lakkerte kanaler og hjulbuer bak, begge sider.
- Fikk sveist opp eksosen igjen, men den er snart klar for utskifting uansett nå.
- Nye felger, 7,5''x17'' Sparco Terra Gold, 18'' felger ble for stort, mye subbing og det kledde heller ikke bilen helt etter min smak.
- Fikk tak i en original CS støtfanger til latterlige 350,-, fikk lakkert den og montert og det løfta jo utseende på bilen mange ganger... Så da var letingen etter et CS panser i gang.
- Skiftet tannreim og simmerringer, noe som hadde vært klart for skifte i lang tid.
- Sporet opp et originalt CS panser, fikk det også latterlig billig.. 500 lapp pluss frakt... Men der var det mye jobb med lakk så det kosta meg raskt ti ganger kjøpesummen før det var klart til montering.
- Bilen ble dekorert i castrol rally dekor, men dårlig kvalitet på dekalene gjorde at jeg måtte ta det av igjen etter en par måneder. Bilen ble så dekorert bare med litt skrift, men det ble da ikke så dumt like vell...
- Nå nylig fikk jeg tak i en original vannavkjølt intercooler fra st205 med oppgradert pumpe og radiator og venter nå bare på diverse deler fra do88.se slik at jeg får den montert.
Nå blir det litt bilder, starter med bilder fra da jeg kjøpte den så får dere se hva som har skjedd i løpet av de to åra jeg har eid bilen.




Her er den avbildet med vinterfelger... Har forøvrig ikke vinterhjul til denne lengre, ønsker ikke og bruke den på vinterføre. Bildene er tatt etter en morro dag med isbanekjøring.


Første sommer med nye sommerhjul.




Det her tror jeg er eneste bilde med ny fanger før panser ble montert.

Etter montering av nytt panser.



Med dekaler.







Og slik står den pr. i dag.









Montering av vannavkjølt intercooler.
Som dere ser på passer den oppgraderte radiatoren perfekt bak den originale støtfangerbjelken, så da slipper jeg heldigvis å kjøre uten den. Må nok følge med mototemp. litt de første kjøreturene med tanke på at den er nesten like stor som radiatoren til motor, men ser ikke for meg at dette skal være noe problem ettersom at folk kjører med store luft-luft intercoolere på disse med samme monteringssted.




Driver også med diverse andre småting nå som jeg skal bli ferdig med i løpet av vinteren, bilder og updates kommer nå og da

Sist redigert av Rambraut den 03 aug 2018 11:01, redigert 5 ganger totalt.
#ToyGarage
1991 Toyota Celica GT-4 ''CS''
2014 Toyota Hilux 2.5d4d 144hk+
2019 Mitsubishi Outlander PHEV 2.4 S-Edition
1991 Toyota Celica GT-4 ''CS''
2014 Toyota Hilux 2.5d4d 144hk+
2019 Mitsubishi Outlander PHEV 2.4 S-Edition