TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Enkleste mÃ¥ten Ã¥ kople konstant 12v til bensinpumpe (3sgte)?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

 #55813  av Remi
 
+ og jord konstant? :lol:

 #55881  av Christian
 
Tilkoblingen til pumpa ligger rett under girspaken på mr2.

Eller lurte du på å fjerne 2trinns-systemet 3sgte har orginalt?

 #55914  av Bjørni
 
Christian skrev:Eller lurte du på å fjerne 2trinns-systemet 3sgte har orginalt?
Tenkte på det 2trinns-systemet ja, 5v og 12v er det ikke det den veksler mellom?

Er vel bare å kople ut (om) bensinpumpe-resistorene? Eller kødder jeg?

 #55939  av Christian
 
Jeg dro ut kontakten på resistorene på min, fungerte fint det :)

 #55966  av kennethx
 
Hva oppnår man med det da? :)

 #55970  av Bjørni
 
kennethx skrev:Hva oppnår man med det da? :)
Jeg sliter litt med at bilen nykker og tuller når jeg kjører med turbotrykk,
tror kanskje at den ikke får den bensinen den vil ha.
I 3SGTE'en er det to nivå for bensinpumpa, 5volt og 12volt. Tror ikke at den kopler inn 12volten når jeg kjører med trykk..

 #56018  av tomye
 
ligger tilkoblingen til pumpa rett under girspaken på mk1 også?

 #56071  av The Doctor
 
Bjørni skrev:
kennethx skrev:Hva oppnår man med det da? :)
Jeg sliter litt med at bilen nykker og tuller når jeg kjører med turbotrykk,
tror kanskje at den ikke får den bensinen den vil ha.
I 3SGTE'en er det to nivå for bensinpumpa, 5volt og 12volt. Tror ikke at den kopler inn 12volten når jeg kjører med trykk..
Hvilket trykk er det snakk om da??

 #56101  av Amund
 
tomye skrev:ligger tilkoblingen til pumpa rett under girspaken på mk1 også?
ja

 #56121  av Bjørni
 
The Doctor skrev:
Bjørni skrev:
kennethx skrev:Hva oppnår man med det da? :)
Jeg sliter litt med at bilen nykker og tuller når jeg kjører med turbotrykk,
tror kanskje at den ikke får den bensinen den vil ha.
I 3SGTE'en er det to nivå for bensinpumpa, 5volt og 12volt. Tror ikke at den kopler inn 12volten når jeg kjører med trykk..
Hvilket trykk er det snakk om da??
Turbotrykk

 #56126  av kennethx
 
Han mente vel kansje, hvor mye trykk?

 #56153  av CelicaTurbo
 
så vidt jeg har forstått skal releet switche i området hvor status i manifolden endres fra vakum til trykk.. men det er vel sannsynlig at det er luftmengden fra AFM som bestemmer når dette skjer og det har ikke direkte sammenheng med trykket :)

 #56173  av funkes
 
CelicaTurbo skrev:så vidt jeg har forstått skal releet switche i området hvor status i manifolden endres fra vakum til trykk.. men det er vel sannsynlig at det er luftmengden fra AFM som bestemmer når dette skjer og det har ikke direkte sammenheng med trykket :)
Er det ikke like enkelt å bruke MAP da?

 #56258  av The Doctor
 
Ja jeg mente hvor mye turbo trykk det er snakk om? :oops: :oops: