Side 1 av 2

Enkleste måten å kople konstant 12v til bensinpumpe (3sgte)?

Legg innLagt inn:10 aug 2004 13:22
av Bjørni
Enkleste måten å kople konstant 12v til bensinpumpe (3sgte)?

Legg innLagt inn:10 aug 2004 15:25
av Remi
+ og jord konstant? :lol:

Legg innLagt inn:10 aug 2004 21:39
av Christian
Tilkoblingen til pumpa ligger rett under girspaken på mr2.

Eller lurte du på å fjerne 2trinns-systemet 3sgte har orginalt?

Legg innLagt inn:10 aug 2004 23:51
av Bjørni
Christian skrev:Eller lurte du på å fjerne 2trinns-systemet 3sgte har orginalt?
Tenkte på det 2trinns-systemet ja, 5v og 12v er det ikke det den veksler mellom?

Er vel bare å kople ut (om) bensinpumpe-resistorene? Eller kødder jeg?

Legg innLagt inn:11 aug 2004 08:18
av Christian
Jeg dro ut kontakten på resistorene på min, fungerte fint det :)

Legg innLagt inn:11 aug 2004 12:47
av kennethx
Hva oppnår man med det da? :)

Legg innLagt inn:11 aug 2004 14:14
av Bjørni
kennethx skrev:Hva oppnår man med det da? :)
Jeg sliter litt med at bilen nykker og tuller når jeg kjører med turbotrykk,
tror kanskje at den ikke får den bensinen den vil ha.
I 3SGTE'en er det to nivå for bensinpumpa, 5volt og 12volt. Tror ikke at den kopler inn 12volten når jeg kjører med trykk..

Legg innLagt inn:11 aug 2004 18:39
av tomye
ligger tilkoblingen til pumpa rett under girspaken på mk1 også?

Legg innLagt inn:12 aug 2004 08:13
av The Doctor
Bjørni skrev:
kennethx skrev:Hva oppnår man med det da? :)
Jeg sliter litt med at bilen nykker og tuller når jeg kjører med turbotrykk,
tror kanskje at den ikke får den bensinen den vil ha.
I 3SGTE'en er det to nivå for bensinpumpa, 5volt og 12volt. Tror ikke at den kopler inn 12volten når jeg kjører med trykk..
Hvilket trykk er det snakk om da??

Legg innLagt inn:12 aug 2004 11:16
av Amund
tomye skrev:ligger tilkoblingen til pumpa rett under girspaken på mk1 også?
ja

Legg innLagt inn:12 aug 2004 12:31
av Bjørni
The Doctor skrev:
Bjørni skrev:
kennethx skrev:Hva oppnår man med det da? :)
Jeg sliter litt med at bilen nykker og tuller når jeg kjører med turbotrykk,
tror kanskje at den ikke får den bensinen den vil ha.
I 3SGTE'en er det to nivå for bensinpumpa, 5volt og 12volt. Tror ikke at den kopler inn 12volten når jeg kjører med trykk..
Hvilket trykk er det snakk om da??
Turbotrykk

Legg innLagt inn:12 aug 2004 12:59
av kennethx
Han mente vel kansje, hvor mye trykk?

Legg innLagt inn:12 aug 2004 15:49
av CelicaTurbo
så vidt jeg har forstått skal releet switche i området hvor status i manifolden endres fra vakum til trykk.. men det er vel sannsynlig at det er luftmengden fra AFM som bestemmer når dette skjer og det har ikke direkte sammenheng med trykket :)

Legg innLagt inn:12 aug 2004 17:19
av funkes
CelicaTurbo skrev:så vidt jeg har forstått skal releet switche i området hvor status i manifolden endres fra vakum til trykk.. men det er vel sannsynlig at det er luftmengden fra AFM som bestemmer når dette skjer og det har ikke direkte sammenheng med trykket :)
Er det ikke like enkelt å bruke MAP da?

Legg innLagt inn:13 aug 2004 08:20
av The Doctor
Ja jeg mente hvor mye turbo trykk det er snakk om? :oops: :oops: