TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 MK2 94+ ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #55983  av FireWalk

Som de fleste sikkert har fått med seg vraka jeg MR2en min for en ukes tid siden.. Er på desperat utkikk etter en ny... men vil helst ha en 94 modell MR2. Eller 93. Så får jeg med meg de revisjonene som kom da. Om jeg ikke tar helt feil var det nytt understell, airbag, abs osv som standard.. har også lyst å ha en med elektriske vinduer osv.. men finner kun 91 modeller i Norge.. fant noen få 92 modeller, og en eneste 93 modell..

Er det noen som vet om noen utenlandske sider jeg kan søke på? f.eks Sveits? er inne på tanken om å Inportere en bil...

I mellomtiden ser det ut for at jeg ender opp med å kjøpe meg en Ford Mondeo.. så jeg har å bruke til og fra jobb mens jeg styrer med å finne meg ny MR2... for ny Mr2 SKAL jeg ha.... trenger bare litt hjelp :-)

#55985  av Zerpent

Tyske søkesider:
http://www.mobile.de
http://www.autoscout24.de

Amerikansk søkeside:
http://www.autotrader.com

Jeg vurderer å selge min 93 mod mr2. Kan ikke love noe enda men muligheten er der visst du skulle være interessert.
 #56008  av chris

FireWalk skrev:Som de fleste sikkert har fått med seg vraka jeg MR2en min for en ukes tid siden.. Er på desperat utkikk etter en ny... men vil helst ha en 94 modell MR2. Eller 93. Så får jeg med meg de revisjonene som kom da. Om jeg ikke tar helt feil var det nytt understell, airbag, abs osv som standard.. har også lyst å ha en med elektriske vinduer osv.. men finner kun 91 modeller i Norge.. fant noen få 92 modeller, og en eneste 93 modell..

Er det noen som vet om noen utenlandske sider jeg kan søke på? f.eks Sveits? er inne på tanken om å Inportere en bil...

I mellomtiden ser det ut for at jeg ender opp med å kjøpe meg en Ford Mondeo.. så jeg har å bruke til og fra jobb mens jeg styrer med å finne meg ny MR2... for ny Mr2 SKAL jeg ha.... trenger bare litt hjelp :-)
92 og 93 modellene (rev2) er visst ganske så like, bortsett fra at jeg tror airbag ble standard i 93. rev2 har abs og servo som standard. såvidt jeg vet har alle mr2 mk2'er elektriske vinduer (?). Nytt understell kom i 92 ja, sammen med nytt ratt, ny girspake, ny frontleppe, kryss-stag i motorrommet, osv osv. dette har vi gjennomgått mange mange ganger her på forumet ;) rev3 (94 ->) fikk nye baklykter og ny vinge etc.

tror det finnes bare et par-tre ekte 94 modeller totalt i norge, så du må nok til utlandet for å finne de

#56055  av FireWalk

Takker! da er det bare å begynne å lete :) Chris: Elektriske vinduer er ikke standard på alle modellene nei.. har sett flere som ikke har det.. :?

#56058  av chris

FireWalk skrev:Takker! da er det bare å begynne å lete :) Chris: Elektriske vinduer er ikke standard på alle modellene nei.. har sett flere som ikke har det.. :?
jøss. da lærte jeg noe nytt. jeg har aldri sett en mr2 mk2 med manuelle vinduer. kanskje bare de aller første 90 modellene som hadde det i så fall da?

#57365  av McHowie

Har ihvertfall elektriske vinduer på min :) Men Airbag? Hvem trenger det? :) Skal bytte ut rattet til noe mer gul-sort momo-greier likevel :)

#57397  av FireWalk

McHowie skrev:Har ihvertfall elektriske vinduer på min :) Men Airbag? Hvem trenger det? :) Skal bytte ut rattet til noe mer gul-sort momo-greier likevel :)
Det er ikke alle som har Elektriske vinduer. Det er å få som ekstra utstyr, men de fleste MR2ene har dette. Alle turboer har elektriske vinduer som standard.

Airbag er kjekt å ha om uhellet skulle være ute. Jeg heller planla ikke akkurat å kjøre på den ekstremt glatte veien akkurat da.. men var på feil sted til feil tid.. og i minuttene og ukene etter at det smalt så skulle jeg ønske jeg hadde hatt airbag. Følelsen av å få brystet most så hardt inn i rattet at rattet bender seg kan nesten ikke beskrives med ord... det må oppleves... Hver gang man snakker gjør det vondt.. hver gang man rører seg gjør det fryktelig vondt, og om man skulle være så uheldig at man må nyse eller hoste... da føles det ut som om man skal dø...

Så om jeg har valget mellom et orginalt kjedelig toyota ratt med Airbag, og et fancy momo ratt eller lignende, så hadde jeg valgt Toyota rattet hver gang... :-)

#57511  av Ole C

Momo, og andre har da ganske fancy ratt med airbag. Best of both worlds som det heter...

#57533  av FireWalk

mulig det, men slik jeg har forstått det bytter de fleste til momo ratt for å slippe den "stygge klumpen" i midten.. og dermed få et litt mer sporty og fancy ratt ettersom hva jeg har skjønt..

#57777  av Hobbes

[quote="FireWalk"]Alle turboer har elektriske vinduer som standard./quote]

Nope ikke min den har sveiver. en 91 mod.

#57948  av FireWalk

Nå har jeg hørt litt med folk som jobber med å importere biler... men det skulle såklart by på problemer å skaffe en MR2 MK2 93 modell til meg pga at det måtte være nyere enn 95 modell for at de skulle gidde å importere.. var noe styr med noen nye regler om godkjenning osv.. og at det ble så mye styr om bilen var eldre enn 95 ???? hva er dette for noe tull? Argh.. begynner å bli møkka lei av å ha sånn uflaks hele tiden.. virker som om jeg ikke før har vraka bilen og må importere en ny før de bestemmer seg for å innføre en ny regel som gjør at akkurat det blir vanskelig...

TG bil sine priser er jo litt i drøyeste laget syntes jeg.. dessuten står det f.eks i annonsene deres på autodb.no osv at det er en 93 modell f.eks, men så ser man av bildene at det umulig kaan være det.. og at det må være en 90 eller 91 modell...

#57949  av Zerpent

Det kan være at det er en 90/91 mod som er førstegangsregistrert i 93. Mange som prøver å lure folk på akkurat dette.

#57953  av Alexander G

Bruker ikke TG Bil ofte arkivbilder i sine annonser? Det gjør de i hvertfall i autobørsen og disse bladene. Men det pleier å stå i parantes.

#57957  av chris

Alexander G skrev:Bruker ikke TG Bil ofte arkivbilder i sine annonser? Det gjør de i hvertfall i autobørsen og disse bladene. Men det pleier å stå i parantes.
normalt er det bilder av den faktiske bilen. i hvert fall på de annonsene jeg har sett

#57958  av chris

FireWalk skrev:Nå har jeg hørt litt med folk som jobber med å importere biler... men det skulle såklart by på problemer å skaffe en MR2 MK2 93 modell til meg pga at det måtte være nyere enn 95 modell for at de skulle gidde å importere.. var noe styr med noen nye regler om godkjenning osv.. og at det ble så mye styr om bilen var eldre enn 95 ???? hva er dette for noe tull? Argh.. begynner å bli møkka lei av å ha sånn uflaks hele tiden.. virker som om jeg ikke før har vraka bilen og må importere en ny før de bestemmer seg for å innføre en ny regel som gjør at akkurat det blir vanskelig...

TG bil sine priser er jo litt i drøyeste laget syntes jeg.. dessuten står det f.eks i annonsene deres på autodb.no osv at det er en 93 modell f.eks, men så ser man av bildene at det umulig kaan være det.. og at det må være en 90 eller 91 modell...
er ikke noe mer styr å importere en 93 modell fremfor 95, så det er jo bare bullshit. du kan jo vel ta en prat med Thaulow f.eks.? Evt finn bil på mobile.de og få tak i noen som er stødig i tysk?