Side 36 av 37

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt (Godkjent i vognkort nå)

Legg innLagt inn:21 feb 2024 17:33
av Makk
Litt også fordi det er jo ikke så lenge jeg bygde den sammen med toppene helt av og renset blokk å pickup, bunnpanna, toppene, oljekanaler å pumpa, dem lå i rensebad i i titalls timer...

Første oljeskiftet såg jo oljen ut som bare satan etter en times kjøring heheh, dette er fjerde skift.

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt (Godkjent i vognkort nå)

Legg innLagt inn:21 feb 2024 22:30
av ArildM
Skjønner det 100% på nybygget/overhalt motor :wink:

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt (Godkjent i vognkort nå)

Legg innLagt inn:22 feb 2024 20:29
av Makk
Bestilt fremre motorfeste i non-poly, begge fremre stabstag foringer med braketter og små diversebolter her & der.

Får være godt nok med det siden det er leeenge til EU igjen :D

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt (Godkjent i vognkort nå)

Legg innLagt inn:01 mar 2024 15:37
av Makk
Damn, pakken fra Prime Mr2 den kom jaggu kjapt.

1,5 uke i dagens clusterfuck av en verden er bra det.

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt (Godkjent i vognkort nå)

Legg innLagt inn:01 mar 2024 17:10
av ArildM
Noen gang går det raskere å få pakker fra andre siden av verden enn å sende brev til bestemor :lol:
Prime har alltid levert raskt til meg, likanes firma .

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt (Godkjent i vognkort nå)

Legg innLagt inn:02 mar 2024 12:42
av Makk
Fått bytta ut dette faenskapet, nå jukker ikke bilen frem og bak og knirker ikke ved pådrag/deaksellerering.

Ny olje og filter, nye stabstag foringer foran og motorfeste fremre bak montert.

Kjører som en drøm og er sommerklar nå 8)

Og ny campingvogn ble det også, så en får se hva en får gjort denne sommeren nå da :lol:

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt (Godkjent i vognkort nå)

Legg innLagt inn:02 mar 2024 12:44
av ArildM
Castrol 8)

Sikkert greit med noe som er litt beefy på motorforingene. Ørlittegrann mer moment enn 3sge :mrgreen:

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt (Godkjent i vognkort nå)

Legg innLagt inn:02 mar 2024 13:49
av Makk
Ja det er polygreierne er visst rikelig kjent å være noe skikkelig møkk på akkurat det festet.

Å når det var vått så knirka det noe så jæævlig, godt å finne feilen, var ikke sikker hva det kunne vær for når den var tørr var alt stille selvsagt å umulig å finne med doning på bukk haha

Skiftet til oem type å det ble en hinsides forskjell, fra båt seilet av en dranker til super cool F1 tight som faen.

Og kjiper ikke ut på oljen nei, castrol er bra og lett å få tak i 10 40w uten at det koster enorme mengder, autodoc denne gangen til godt under halv pris alle andre sjapper/verksted...

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt (Godkjent i vognkort nå)

Legg innLagt inn:02 mar 2024 23:12
av ArildM
Ah, tenkte du gikk fra gummiforing til poly, og var streengt tatt litt skeptisk siden jeg har hørt mye negativt om vibrasjoner og ulyder med poly som du sier.

OEM er veldig ofte løsningen :wink:

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt (Godkjent i vognkort nå)

Legg innLagt inn:08 mar 2024 20:12
av Makk
Kjørte tur i dag i skinnende sol og fylte full tank 98 pangsin.

Det gråt nok en miljøverner nå, men fy faen for en glede å høre sekseren brøle ved litt tungt gir og passelig pådrag 8)

Har blitt en fantastisk cruiserbil, absolutt ingen racer, blir sikkert strekt av både 3sgte turboer å 2gr'fe men om noen tror jeg bryr meg så tar dem veldig feil, 3VZ-FE har den ultimate badboy attitude, og jeg tør påstå ingen av dem har den brutale innsugslyden :D

Nesten litt sånn som Corvette-man her i bildet, jeg gir fullstendig faen, jeg har en V6 MR2 bygd av min egen hånd!, hvilken sjeleløs el-bil bestemt av myndighetene er bra har du ?? :D

Håper å kunne rekke over det treffet på Lillehammer, MR2 treffet i Telemark har jeg null sjangs på pga tiden det utføres på og avstand.

Ny dynamo ser jeg er neste investering (neste vinter) Tror ikke den lader fullt ut, 13,6 volt er ikke akkurat amazing, merker han er litt tung etter å ha stått ett par dager, batteriet er nytt og når det lades opp så er han velvillig selv etter en uke stillstand :p

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt (Godkjent i vognkort nå)

Legg innLagt inn:09 mar 2024 10:06
av ArildM
Genial den tegneseriesaken :lol: :mrgreen:
Det viser vel greit hvordan entusiastene opplever glede fra noe andre ikke skjønner seg på i det hele tatt :wink:

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt (Godkjent i vognkort nå)

Legg innLagt inn:11 mar 2024 13:49
av ArildM


:lol:

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt (Godkjent i vognkort nå)

Legg innLagt inn:11 mar 2024 14:52
av Makk
Haha, det flotte med de gamle der er at selvom dem er ultra-late i sin originale form så skal det ingenting til for å legge på power.

Annen forgasser, større potter og et moderne tenningsanlegg så nesten dobler dem effekten, wheeler dealers hadde en episode med en sånn å den ble helt spinnvill :mrgreen:

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt (Godkjent i vognkort nå)

Legg innLagt inn:11 mar 2024 16:16
av ArildM
Synd at Amcar, for min del, fortsatt sliter litt med gammelt gubbepreg.

Som du sier, ganske så pene biler, og veldig lite som trengs for å øke effekt vesentlig. Og selv i stock form en finfin cruiser :wink:

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt (Godkjent i vognkort nå)

Legg innLagt inn:11 mar 2024 19:05
av Makk
Fikk tatt noenlunde avlesning av tenning på bilen, den hovererte mellom 8-12 grader, vanskelig å se da motorfestet til Woodsport er så inni helsike i veien og bilen går ikke så lavt som på 700 rpm så det scenarioet må skapes ved at noen står å lager en liten vakuumlekkasje slik motor ramler ned på turtall.

Går på cirka 1000-1100, som er nok fordi servostyringen er tatt bort, den er som på 3SGTE Celica vakumstyrt slik den skal gå opp på turtall når man vrir på rattet på tomgang, her er det bare plugget og da får man høyere tomgang uansett.

Får ta igjen finstilling av tenning til rundt 15 BTDC til neste gang jeg er på løfteren eller gidder, jeg må faktisk ta av det motorfestet for å klare se skikkelig, måtte bruke slangekamera i dag og det er såpass forsinka at det blir ikke akkurat nøyaktig justering.

Der er ett flat-spot på motoren mellom 2500-3000 og det tror jeg kommer av at tenningen er litt for retardert nå som motoren er frisluppet og ikke trenger dra på verken servo eller AC.