Deler noen bilder av min Corolla som jeg fikk henta i Troms for litt siden. Eid av en eldre dame, km stand 220,000. Såvidt innkjørt!
Planen er å fikse den opp, og ha den som bruksbil på sommeren. Dessverre en god del riper på panser og koffertlokk, en dyp bungel i høyre bakdør, men utover det ser den veldig bra ut for rust og skader. Kjøpte den fordi jeg hadde en GT twincam som første bil, og denne her hadde 1,6 liters motoren, det nærmeste jeg kom
GT'ene begynner vel å bli småsjeldne nå.
Ble hentet på henger pga den stod på dårlige vinterdekk og registerreimen langt over intervall, både alder og km. Har åpnet opp og sett, den har grei bredde, men ser spor av reimhjulet gjennom så det er nok på høy tid at den byttes. Har bare kjørt litt med bilen etter motorvask, flushing, skifte av plugger, motorolje, oljefilter og luftfilter. Synes den går litt ujevnt, men har ikke så god erfaring med forgassermotorer. Er og litt svetting fra bensinpumpe (pakning?), PCV på topplokk og fra forgasser, så får se om jeg ikke finner noe rep kitt til forgasser og noen pakninger og skifte/overhale. Får sette opp en to-do list snart.

Ble hentet på henger pga den stod på dårlige vinterdekk og registerreimen langt over intervall, både alder og km. Har åpnet opp og sett, den har grei bredde, men ser spor av reimhjulet gjennom så det er nok på høy tid at den byttes. Har bare kjørt litt med bilen etter motorvask, flushing, skifte av plugger, motorolje, oljefilter og luftfilter. Synes den går litt ujevnt, men har ikke så god erfaring med forgassermotorer. Er og litt svetting fra bensinpumpe (pakning?), PCV på topplokk og fra forgasser, så får se om jeg ikke finner noe rep kitt til forgasser og noen pakninger og skifte/overhale. Får sette opp en to-do list snart.
Vedlegg
(x) '86 Ae82 Toyota Corolla GT
(x) '89 At160 Toyota Celica GTi
(x) '86 St162 Toyota Celica GT
(x) '96 Peugeot 306 XR 1,8
'99 Lexus IS200
'01 Lexus IS200
(x) '89 At160 Toyota Celica GTi
(x) '86 St162 Toyota Celica GT
(x) '96 Peugeot 306 XR 1,8
'99 Lexus IS200
'01 Lexus IS200